Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, vrea eliminarea chioșcurilor de presă din oraș și, astfel, suprimarea ziarelor critice
Olguţa Vasilescu vrea să elimine chioșcurile de presă din Craiova. Acestă ipoteză a fost lansată de redactorul şef al gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, pe blogul său. Motivul oficial pentru care edilul vrea să rupă contractul dintre Primărie și principala firmă de difuzare de presă din oraș este faptul că, la chioşcurile respective, se comercializează băuturi răcoritoare și țigări. Neoficial, se pare Olguţa Vasilescu încearcă să elimine criticile care îi sunt aduse.
Pe ordinea de zi a Consiliului Local Craiova, de joi, sunt prevăzute două puncte prin care se cere rezilierea contractului dintre Primărie și principala firmă de difuzare de presă din oraș, care deține 27 de chioșcuri.
Motivul oficial al ruperii contractului este faptul că, în afară de presă și de cărți, respectivele puncte de vînzare comercializează băuturi răcoritoare și țigări, lucru aprobat anterior de primărie și care se întîmplă în aproape toate orașele țării. Motivul neoficial pentru rezilierea contractului este explicat de redactorul şef al gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan pe blogul său.
„De fapt, Olguța Vasilescu este enervată de criticile din ziare, pentru că ele au rămas singurul mediu unde se pot arăta faptele sale. În principal o deranjăm noi, cei de la Gazeta de Sud. De ceva vreme știam că vrea să atace difuzarea, acum suntem covinși că acesta este motivul! (…) Olguța Vasilescu a aplicat inclusiv alt gen de presiuni. O parte din firmele care cumpărau publicitate în ziar au renunțat să mai facă după ce am fost sunați de la primărie”, a explicat unul dintre șefii editoriali ai Gazetei de Sud.
Principalul cotidian din Oltenia și din sud-estul României, Gazeta de Sud este unul dintre cele mai importante ziare locale din România.
„Acum, dacă se va aproba desființarea acestor chioșcuri, problema nu va fi doar a difuzării. În momentul în care chioșcurile vor dispărea, va dispărea și expunerea ziarelor, care nu vor mai fi vizibile! Vom fi agrav afectați în baza noastră economică, pentru că mai degrabă trăiești din vânzarea de la tarabe și nu din abonamente. Evident că primăria vorbește despre faptul că punctele vor fi date altor firme, dar e o păcăleală.”, a spus același jurnalist de la Gazeta de Sud, citat de Tolontan.
Cu 12.000 de exemplare vândute, Gazeta de Sud are un tiraj superior unor ziare naționale.