Prima locomotivă modernizată prin PNRR va intra în teste. Ce viteză va prinde și când va fi dată spre folosință

Publicat: 14 08. 2024, 15:35
Sursă foto: Facebook - Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România

Prima locomotivă modernizată prin fonduri europene urmează să intre în teste, după care va intra în circulație spre sfârșitul anului, conform anunțului transmis miercuri de către autoritățile de la Transporturi.

Locomotiva va atinge viteza de 160 kilometri la oră

Conform Ministerului Transporturilor, care a transmis miercuri, 14 august, un mesaj pe pagina de Facebook, locomotiva electrică se pregătește să intre în teste, după care va fi pusă în circulație la finalul anului 2024. Aceasta atinge viteza de 160 kilometri la oră, potrivit click.ro. 

Prin fondurile obținute prin PNRR, alte 54 de locomotive vor trece prin același proces de modernizare. De asemenea, din banii obținuți prin PNRR se vor moderniza și 139 de vagoane.

Locomotivele vor fi personalizate cu personaje istorice

„Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme şi investiţii aferente Componentei 4 – Transport Sustenabil din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), anunţă finalizarea lucrărilor de modernizare a primei locomotive electrice din pachetul de 55 de locomotive care are finanţare asigurată din fonduri europene. Aceasta urmează sa fie testată şi autorizată în vederea recepţiei şi punerii în circulaţie anul acesta”, a transmis instituția.

Planul de modernizare a garniturilor feroviare presupune și o schemă unitară de vopsire pentru tot pachetul de 55 de locomotive, dar şi pentru cele 139 de vagoane reabilitate cu fonduri din PNRR. Aceasta se va finaliza în 2026 și vizează achiziţia dar şi modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor.

Pentru modernizarea celor 55 de locomotive este alocată suma de 66 milioane de euro fonduri europene nerambursabile iar pentru modernizarea a 139 de vagoane de dormit, cuşetă, restaurant, bistro şi clasă este alocată suma de 100 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile. Dintre cele 55 de locomotive electrice, 19 vor fi colantate cu imaginea unor personalități istorice ale României.

De asemenea, investiţia prevede achiziţia de 16 locomotive electrice noi, achiziţia de 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen precum şi conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice.

Suma totală aprobată din PNRR pentru modernizarea materialului rulant este de 416 milioane euro fără TVA, fonduri europene nerambursabile iar suma totală, care include şi partea de cofinanţare, este de 555 milioane euro fără TVA.