Prețurile produselor vor fi afișate cu aceleași caractere și fonturi, la reduceri. Care este ordinul ANPC

Prețurile produselor vor fi afișate cu aceleași caractere și fonturi, la reduceri. Care este ordinul ANPC

Prețul cel mai mare și prețul cel mai mic al unui produs trebuie afișat obligatoriu cu aceleași caractere și fonturi, a decis ANPC printr-un ordin.

„De azi în 30 de zile, nu va mai exista preţul pentru care trebuia folosită lupa!” a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității, conform Știrilor Pro Tv.

Prețul mare și cel mic vor avea scrisul de aceeași dimensiune

ANPC oblige operatorii economici să afișeze prețul cel mai mare și cel mai mic al unui produs cu aceleași caractere de font, culoare sau mărime, în cazul unor oferte. Președintele ANPC a mai adăugat că perioada în care prețul mare era scris mic, iar cel mic era scris mare, a luat sfârșit, scrie news.ro.
„Fac public un ordin semnat de mine ca preşedinte, la iniţiativa Directorului General Paul Anghel, legat de preţuri şi afişarea acestora! Perioada în care preţul mare era scris mic şi cel mic era scris mare, pentru a vă atrage şi a vă crea situaţii nedorite şi neaşteptate, s-a încheiat! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la preţul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe eticheta era scris mic, mic de tot şi preţul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat! De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista preţul pentru care trebuia folosită lupa!”, a declarat, marţi seară, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Ordinul se aplică și în cazul cardurilor de fidelitate

Așadar, ordinul stabilește condițiile de informare corectă referitoare la afișarea prețurilor produselor comerciale, fie prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare, pentru a facilita compararea prețurilor.
„În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puţin a preţului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici”, precizează ordinul ANPC.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`