Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor transmite un mesaj de fermitate și arată turiștilor că este pregătită să curețe zonele din care ei deja au fugit, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu, joi, pe B1 TV, la „Sub semnul întrebării” cu Robert Turcescu, acolo unde a vorbit despre „deriva în care se află turismul românesc”.
Întrebat despre cei care susțin că ANPC, prin controalele și abaterile expuse, nu face decât să contribuie la denigrarea turismului românesc, oficialul a explicat: „Mi-aș dori foarte tare cei care ne acuză de așa ceva să fie nevoiți să traiască, la un moment dat în existență, situația unui blind date (întâlnire pe nevăzute, n.r.), în care la telefon, așa cum este turismul român, îți spune, domne`, am 18 ani, blondă, ochi albaștri, picioare lungi, totul conform, iar la întâlnire apare străbunica-sa, bătrână de 82 de ani, fără dinți în gură, spunând, domne`, nu a putut să ajungă cea cu care ai vorbit la telefon, iată, mă prezint eu”.
„Suntem în situația aceasta, sau suntem în situația bancului, sau înțelepciunii populare umoristice, ce vorbește despre cei doi care se întâlnesc, unul cu o vacă, unul fără, zice, domne`, vaca dă lapte, nu, zice, dar e bună de carne, nu, dar paște, nu, dar nu e ascultătoare, păi și de ce o duci la târg, să o fac de râs”, a continuat Horia Constantinescu.
„Suntem în situația în care, indiferent ce ar spune sau nu Autoritatea noastră, turistul care coboară din trenul cu o curățenie discutabilă, într-o gară curată discutabil, având un taximetrist ce îi face prețul la ochi, la kilogram sau la greutatea bagajelor, îl duce la un hotel despre care i se spune că este la 5 metri de plajă, constată că, dacă ar fi uriașul din povestea cu Gulliver, ar putea ajunge, ceea ce e o practică comercială înșelătoare, se duce să se răcorească la restaurant, unde poate are șansa să nu consume ceva expirat de câteva luni, ci poate chiar de câțiva ani… toate lucrurile acestea, de fapt, vorbesc despre deriva în care se află turismul românesc, cu sau fără ANPC”, a mai spus el.
ANPC, susține Horia Constantinescu, transmite „un mesaj de fermitate”.
„Arătăm consumatorilor și turiștilor că suntem pregătiți să curățăm zonele din care el deja a fugit, pentru că nu am gonit noi turiști. Turiștii aveau rezervări în alte destinații la nivelul altor țări încă din primăvară sau de iarna trecută. Ei știau că nu mai vor pe litoralul românesc, ei știu că nu mai vor la muntele din România. Ceea ce noi încercăm să transmitem este că facem curat, că suntem serioși în ceea ce facem”, a adăugat președintele ANPC.