De la începutul anului, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului nu a primit nicio sesizare privind calitatea produselor românești, potrivit președintelui instituției, Marius Dunca, iar ăsta e un semn că se respectă legea.
„De la începutul anului, nu am primit nicio sesizare la ANPC din partea consumatorilor privind calitatea produselor românești, ceea ce înseamnă că reușim să respectăm legislația în vigoare. Cu toții suntem consumatori, indiferent ce calitate și ce funcții avem. Sunt convins că, prin comunicare, conștientizare, putem să revenim la ideea de respect pentru consumator, ceea ce echivalează cu ideea de respect pentru țară. Aș vrea să înțeleagă și marii retaileri acest lucru — și observ că o mare parte dintre directorii marilor retaileri sunt români — să înțeleagă că trebuie să promoveze produsele românești”, a subliniat președintele ANPC, citat de Agerpres.
Fermierii, producătorii și procesatorii din domeniile lapte și carne au fost îndemnați să apeleze la specialiștii instituției oricând și în orice problemă, inclusiv cele de ordin legislativ.
„Veniți înainte, nu după ce venim în control. Vreau să înțelegem că eticheta este interfața dintre consumator și operatorul economic. De aceea foarte multe amenzi date la supermarketuri și hipermarketuri au fost pentru practicile comerciale incorecte. Trebuie să mai avem niște discuții privind campaniile de soldări, promoții, să fim mai atenți să nu mai ducem în eroare consumatorii. Dacă punem lacătul pe business-urile dumneavoastră, dacă nu mai plătiți taxe și impozite, o să mai rămână vreo doi-trei pe la ANPC care își vor da amenzi între ei. Nu asta se dorește”, a explicat Marius Dunca.