Poşta Română a inaugurat prima cutie poştală digitală, una numită comercial Ghişeu Poştal Digital, iar până la finalul anului, acestea vor fi prezente în toate oficiile din țară.
Noul terminal, instalat la Oficiul Poștal 63 din București, a fost fabricat în România și este sută la sută automatizat și disponibil pentru clienți nonstop, iar plata se poate face și cu cardul.
Este primul aparat de acest tip, care poate cântări și valida volumetric coletele, dar și imprima etichetele autocolante AWB și chitanțele.
Conform reprezentanţilor companiei, Ghișeul Poștal Digital este cea mai completă soluție de acest tip din întreaga industrie și reprezintă, în acest moment, o soluție unică de procesare pentru operațiuni de prezentare și distribuire de colete și corespondență poștală, cu sau fără ramburs, trimiteri de recomandate, trimiteri cu confirmare de primire, precum și plăți de taxe, facturi de utilități, rate bancare.
Investiția s-a ridicat la 120.000 de lei pentru acest prim terminal, iar Poșta Română intenționează să instaleze 70 într-un an în toată țara.
„Noul nostru Ghişeu Poştal Digital reprezintă, în acest moment, o soluţie unică pe piaţa serviciilor poştale din ţara noastră, prin prestaţii 100% automatizate. Mă bucură faptul că acest terminal este fabricat în România. Astăzi vedem rezultatele transformării din Poşta Română. Clienţii noştri au nevoie de flexibilitate şi proximitate, iar acesta este un prim pas pentru a ne apropia de ei.
Credem cu tărie că prezenţa acestei opţiuni în oficiile noastre poştale va fi o pilon important în procesul de digitalizare a unei palete de servicii poştale care să răspundă cerinţelor pieţei. Sunt încrezător că toţi clienţii Poştei Române vor aprecia faptul că pot accesa prin intermediul Ghişeului poştal digital o gamă cât mai diversă, atât din sfera serviciilor poştale, cât şi din sfera serviciilor financiare”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română.
La evenimentul de lansare a participat și Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.
„Este un semnal că Poșta Română accelerează procesul digitalizării, iar compania are toată susținerea mea în acest demers. Cred ca astăzi, Poșta Română, prin viziunea și perseverența echipei de conducere actuale, dă un semnal către întreaga societate că este o instituție care se modernizează și aduce o tehnologie produsă în România. Avem resursele necesare să venim în întâmpinarea nevoilor cetățenilor. Cetățenii au nevoie de serviciile Poștei Române și este important ca acestea să fie rapide, moderne și transparente”, a declarat Sebastian Burduja.
De asemenea, clienţii Poştei Române vor avea posibilitatea să acceseze Ghişeul poştal digital în regim self-service 24/7.