Poșta Română reacționează în urma acuzațiilor potrivit cărora ar fi încălcat drepturile la protecția datelor cu caracter personal ale pensionarilor în contextul contractului încheiat cu PSD.
Într-un comunicat de presă transmis joi, reprezentanții Poșteri Române susțin că au fost respectate toate prevederile GDPR și au catalogat drept dezinformare informațiile potrivit cărora pliantele PSD au fost înmânate pensionarilor odată cu taloanele de pensie.
„Pliantele au fost distribuite la cutii poştale. Mai mult, numărul de pliante ce face obiectul acestui contract este semnificativ inferior numărului de pensionari existenţi, deci aceste pliante nu au fost înmânate direct pensionarilor”, se arată în comunicatul citat.
Poșta Română mai transmite că PSD nu a primit niciun fel de bază de date din partea companiei.
Redăm, mai jos, comunicatul de presă al Poştei Române:
Referitor la speculaţiile apărute în mass-media, potrivit cărora Poşta Română ar fi încălcat regulile GDPR prin contractul încheiat cu Partidul Social Democrat, facem următoarele precizări:
Compania Naţională Poşta Română înţelege şi respectă toate prevederile GDPR. În acest sens, toate contractele comerciale au anexe tehnice care conţin prevederi GDPR în vederea ocrotirii intereselor persoanei vizate.
În cazul acestui contract nu este necesară prelucrarea de date, fiind vorba despre trimiteri neadresate, distribuite gospodăriilor dintr-un anumit areal. Deşi s-a vehiculat că aceste pliante au ajuns la pensionari înmânate împreună cu talonul de pensie, aceasta este o dezinformare voită a opiniei publice şi în neconcordanţă cu realitatea. Pliantele au fost distribuite la cutii poştale. Mai mult, numărul de pliante ce face obiectul acestui contract este semnificativ inferior numărului de pensionari existenţi, deci aceste pliante nu au fost înmânate direct pensionarilor.
În acest caz, beneficiarul, adică Partidul Social Democrat nu a primit niciun fel de bază de date din partea companiei.
Mai mult, contractul care a ajuns în media, deşi nu este unul de achiziţie publică şi are clauză de confidenţialitate, are o anexă privind principiile de prelucrare a datelor cu caracter personal, din care rezultă că Poşta Română a respectat principiile GDPR.
Precizăm că, de la lansarea produsului Postmesager Plus, din anul 1996, în portofoliul companiei, Poşta Română a încheiat mii de contracte comerciale, cu firme din diverse domenii (IFN-uri – credite pentru angajaţi şi pensionari, turism şi bilete de avion, telecomunicaţii, produse suplimente alimentare, servicii şi instalaţii gospodării, HORECA, cabinete stomatologice, edituri etc.) cât şi cu toate partidele politice care au solicitat acest lucru, atât la nivel central, cât şi la nivel de filiale judeţene. Printre acestea s-au numărat: Partidul Naţional Liberal – PNL, Uniunea Democrată Maghiară din România – UDMR, Unuinea Salvaţi România – USR, Partidul Mişcarea Populară – PMP, Partidul Alianţa Liberalilor şi Democraţilor – ALDE, Partidul Social Democrat – PSD, dar şi candidaţi independenţi.
Totodată, referitor la protocolul care s-ar fi încheiat între Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România (SLPR) şi PSD, precizăm că Poşta Română, în afară de un contract comercial nu încheiat niciun alt fel de protocol cu Partidul Social Democrat. SLPR şi Poşta Română sunt entităţi juridice diferite, cu activităţi separate şi nu se subordonează una, alteia. Angajaţii se supun unor reguli stricte privind desfăşurarea activităţii conform fişei postului fiecăruia, semnate şi asumate, în care nu există activităţi colaterale celor poştale.
Repetăm, aşa cum am mai spus-o, că Poşta Română respinge orice acuzaţie de partizanat politic. Este o societate comercială, care livrează servicii de peste 150 de ani, indiferent de partidele şi coaliţiile care s-au aflat la conducerea ţării.