Poşta Română atrage atenţia asupra unei campanii de phishing care foloseşte identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii
Poşta Română atrage atenţia cu privire la cele mai recente campanii de phishing care folosesc identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii.
Campanie de phishing, semnalată de Poșta Română
În ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii trimit mesaje tip SMS – smishing ce par a fi de la Poşta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet, informează compania prin intermediul unui comunicat de presă.
“Atenţie ! Mesajele conţin un link scurtat (short URL) care redirecţionează utilizatorii către un website ce imită vizual pagina oficială a Postei Române. Scopul acestei pagini false este de a colecta informaţii sensibile, cum ar fi datele personale sau detaliile financiare ale victimelor”.
Compania Naţională, Poşta Română” le reaminteşte tuturor persoanelor care primesc astfel de mesaje să nu dea curs solicitării. În plus, iată ce trebuie să faceţi dacă primiţi un astfel de mesaj suspect:
Nu acţionaţi impulsiv. Citiţi cu atenţie conţinutul mesajului şi verificaţi dacă există detalii care par suspecte sau neobişnuite.
Nu deschideţi mesajul. Marcaţi-l imediat ca Spam.
Nu accesaţi link-ul. Orice link dintr-un SMS care vă solicită informaţii personale trebuie considerat suspect.
Faceţi o sesizare. Raportaţi orice astfel de incident către Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) la adresa: https://dnsc.ro/contact.
Poşta Română subliniază că nu solicită niciodată clienţilor să furnizeze informaţii bancare confidenţiale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe de livrare şi recomandă tuturor clienţilor să fie extrem de vigilenţi.