Lucrările la podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, se desfășoară într-un ritm foarte bun. Asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI este în grafic, însă problemele birocratice pun bețe în roate, susține Asociația Pro Infrastructură.
Aspectele de natură birocratică, legate de autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces la pod vor transforma în 2022 amplul proiect în cel mai rușinos muzeu din istorie, susțin specialiștii în infrastructură.
„Drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijia și Măcin, ce totalizează peste 20 de kilometri nu sunt autorizate nici până astăzi, deși contractul este semnat din ianuarie 2018. Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nua fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult.
Dacă o autorizare în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în același timp cu podul, în condițiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 și transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei.
Solicităm Guvernului prin toate instituțiile abilitate din subordine să deblocheze situația autorizației de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp”, transmite Asociația Pro Infrastructură.
La cele două turnuri principale, înalte de 190 de metri, se lucrează non-stop, 24/24, 7 zile din 7.
„Sistemul de cofraj glisant care se auto-ridică constant a fost realizat în Austria. Macaralele turn ce aprovizionează podul la înălțime au început să fie sprijinite în pilonii turnurilor, urmând și ele să se auto-înalțe cu elemente metalice, pentru a ține pasul cu urcarea turnului. Până la finalul anului se va atinge cota finală a celor 2 turnuri, urmând în 2021 ca japonezii de la IHI să înceapă o altă etapă extrem de spectaculoasă,suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic”, informează Asociația Pro Infrastructura.
Pe lângă cele două turnuri, lucrări se mai fac și la cele două blocuri de ancoraj ale podului și la viaductele de acces.
Podul suspendat peste Dunăre va avea aproximativ 2.194 de metri. Acesta va lega Moldova și Muntenia de Dobrogea. Proiectul este împărţit în drumul principal Brăila-Jijila, judeţul Tulcea, de 19 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, de 4 km.
De asemenea, vor fi construite şi două viaducte de acces fiecare cu o lungime de 90 metri. Podul este construit de italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure. Lucrările au început la finalul lui 2018 și sunt programate să se încheie în decembrie 2021.