Podul peste Dunăre de la Brăila nu va fi gata anul acesta. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spune că vina aparține constructorului italian, care e în întârziere.
„Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea.
Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021.
Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%”, a transmis CNAIR, printr-un comunicat.
CNAIR mai susține că firma italiană a promis să dea în trafic până la finele acestui an podul și circa 11 kilometri din drumurile de legătură.
CNAIR a făcut referire și la decizia Curții de Apel București care a admis un apel al asocierii We Build – IHI Infrastructure, obligând statul român să plătească circa 29 milioane de lei „reprezentând valoarea pierderilor şi a profitului nerealizat” și să admită constructorului o „extensie a perioadei de execuţie de 193 de zile”.
„Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract.
CNAIR așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză”, a transmis CNAIR.