„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”. ADR a deschis proiectul „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”: „Facem acum un pas important în debirocratizare”
ADR a organizat conferința de deschidere a proiectului „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) anunță deschiderea proiectului „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică” finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Investiția 18 „Transformarea digitală și adoptarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru în administrația publică”, Componenta 7 – Transformarea digitală. Cu această ocazie, Autoritatea a organizat miercuri, 21 februarie 2024, conferința în cadrul căreia a fost prezentat proiectul, obiectivele acestuia și rezultatele așteptate.
Această investiție va implementa soluții de sprijinire a automatizării proceselor de lucru robotice și a inteligenței artificiale pentru 18 instituții publice din administrația centrală.
În cadrul evenimentului, Dragoș Cristian Vlad, președintele ADR, a subliniat că: „Implementarea soluțiilor RPA în domeniul administrației publice centrale va asigura o productivitate sporită (reducerea timpilor de procesare, reducerea erorilor de procesare) îmbunătățiri operaționale (accesarea în timp real a informațiilor necesare, vizibilitatea crescută cu privire la stadiul procesării documentelor) și îmbunătățirea fluxurilor de lucru executate la ora actuală preponderent manual. ADR are ca misiune digitalizarea administrației publice centrale, iar prin această investiție aducem tehnologii de ultimă generație în ministerele din România.
Practic, facem acum un pas important în debirocratizarea aparatului administrativ central, dar în ținta noastră sunt incluse și structurile locale, la care cetățeanul și mediul de afaceri au prioritate 0 și acces direct”.
Obiectivul general al acestui proiect constă în sprijinirea transformării digitale, creșterea productivității, a rezilienței, reducerea erorilor și a timpului de prelucrare a cererilor (cetățenilor) adresate autorităților publice, prin adoptarea de soluții de automatizare a proceselor de lucru robotice – RPA (automatizarea sarcinilor laborioase, repetitive și bazate pe norme).
„Implementarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru (RPA) și promovarea inteligenței artificiale (IA) în administrația publică înseamnă că punem bazele unei infrastructuri a mileniului trei. Această investiție va implementa soluții pentru 18 instituții publice din administrația centrală. Remodelăm asGel maniera în care instituțiile funcționează, punând în centru nevoile cetățeanului. PNRR și POCIDIF includ finanțări ample în ceea ce ține de digitalizarea în paralel a sistemului public și a mediului de afaceri, progresul trebuie să fie făcut de ambele părți, doar împreună statul și privatul vor parcurge pașii transformării digitale, care reprezintă un proiect de țară pentru România”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, prezent la eveniment.
Rezultatele așteptate sunt:
• standardizarea proceselor, ca parte a continuității operaționale cu avantajul asigurării transparenței și predictibilității serviciului public pentru cetățean;
• creșterea eficienței prin centralizarea datelor și asigurarea unui format standardizat al acestora;
• creșterea productivității, permise prin automatizarea proceselor;
• eficientizarea furnizării serviciilor publice furnizate de către autoritățile publice;
• reducerea costurilor necesare asigurării serviciilor publice furnizate;
• reducerea timpului în care cetățenii / operatorii economici beneficiază de aceste servicii;
• îmbunătățirea interacțiunii dintre cetățeni / mediul de afaceri cu autoritățile / instituțiile publice.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 107,430,450.00 lei fără TVA, echivalentul a 21,900,000.00 euro din PNRR, la care se adaugă 20.411.785,50 lei, echivalentul a 4.161.000 euro, reprezentând valoarea neeligibilă a TVA.
Durata de implementare a proiectului: 31 luni (30 mai 2023 – 31 decembrie 2025).
Persoane de contact:
• Autoritatea pentru Digitalizarea României – manager proiect, Claudia-Corina Crișan (claudia.crisan@adr.gov.ro)
• Autoritatea pentru Digitalizarea României – expert comunicare, Ramona Evulescu (ramona.evulescu@adr.gov.ro).