Pilotul Paul Mitu, pe B1 TV, despre accidentul aviatic din Milano: Apariția incendiului la bord, cu efect foarte imediat, a dus la această nenorocire. Este scoasă din situație cauza de eroare umană (VIDEO)

Pilotul Paul Mitu, pe B1 TV, despre accidentul aviatic din Milano: Apariția incendiului la bord, cu efect foarte imediat, a dus la această nenorocire. Este scoasă din situație cauza de eroare umană (VIDEO)
Foto simbol: Pixabay

Pilotul Paul Mitu a vorbit despre accidentul aviatic din Milano, duminică, la Știrile B1 TV cu Luiza Cergan, și a exclus ipoteza că avionul n-ar fi fost supravegheat sau verificat din punct de vedere tehnic.

Un aparat de zbor de mici dimensiuni, înmatriculat în România, s-a prăbușit duminică în orașul din nordul Italiei, incident care s-a soldat cu moartea celor opt de persoane de la bord. Printre victime ar fi și cel mai bogat român, Dan Petrescu.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Ce a spus pilotul Paul Mitu, pe B1 TV, despre accidentul aviatic din Milano

Întrebat la cât timp se fac reviziile acestor aparate de zbor, Paul Mitu a spus: „Este exclusă situația că n-a fost supravegheat sau verificat tehnic. Acest avion de tip avion particular în majoritatea cazurilor sau oricare alt avion poate ceda sau poate, într-un regim de maxim turaj sau forță, să apară această situație catastrofală, incendiu la bord. Faptul că pilotul a reușit să îl pună așa cum a reușit, la înălțimi joase, este de natura comisiei de anchetă care va stabili exact cauzele prăbușirii avionului”.

Întrebat dacă s-ar putea face o paralelă între acest caz și tragedia care a avut loc în 2014 în Munții Apuseni, incident soldat cu moartea pilotului Adrian Iovan și a Aureliei Ion, studentă la Medicină, Paul Mitu a explicat: „Într-un fel, da, într-un fel, nu. Putem face legătură între această catastrofă și catastrofa care s-a petrecut la Aeroportul Otopeni, când Airbusul nostru s-a înclinat la înălțimi joase și a intrat în pământ. Cedările de material, fie ele incendiu la bord sau givrări, cum s-a întâmplat la Iovan, duc la asemenea situații care nu ne face plăcere să le auzim și să le vedem”.

„Este clar că și în aviație apar aceste situații, indiferent câtă experiență are un pilot la bord, la înălțimi joase, și decizii care trebuie luate în fracțiuni de secundă duc la apariția unor asemene situații neplăcute. (…) După părerea mea și experiența mea, este scoasă din situație această cauză de eroare umană deoarece, așa cum toată lumea a văzut, a fost timpul favorabil, deci se exclude un timp nefavorabil, se exclude faptul că putea să execute o schemă care să fie greșită, ci este un accident care a dus la catastrofă imediat după decolare. În mod cert, comisia va determina faptul că apariția incendiului la bord, cu efect foarte imediat, a dus la această nenorocire, mai ales că este vorba despre business, despre avioane particulare, care vă dați seama că transportă la bord oameni cu o altă stare materială și poziție socială”, a adăugat pilotul.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`