„Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere”. Cum explică unul dintre piloți cauzele protestului spontan de la Tarom

Publicat: 08 07. 2024, 14:56
Actualizat: 08 07. 2024, 16:42
Foto simbol: Hepta.ro / MMA / F.F.

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul”, cauzele protestului care a paralizat compania aeriană de stat luni, când 10 curse au fost anulate, din cauză că 29 de piloți s-au declarat „inapți de zbor”.

Salariile ar urma să fie renegociate din toamnă

Compania TAROM a anunțat anularea a zece curse din data de 8 iulie 2024, din cauza indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor. 29 de piloți și secunzi s-au declarat inapți de zbor, situație permisă de reglementările internaționale de aviație și politicile interne.

Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului, se arată într-un comunicat Tarom.

Președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu, a declarat pentru Europa FM că „Este o lipsă teribilă de piloți. Este o lipsă teribilă de mecanici. Nu este o formă mascată de grevă”.

Cauzele haosului de la compania aeriană

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul” care sunt cauzele haosului de la compania aeriană și motivele care au dus la decizia piloților de a nu se prezenta luni la muncă.

„1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar; ATR are cu mai puțin 22; Airbus la fel.

2. Majoritatea piloților din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente.

3. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.

4. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024 totuși.

5. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.

6. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabilă”.