„Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere”. Cum explică unul dintre piloți cauzele protestului spontan de la Tarom

„Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere”. Cum explică unul dintre piloți cauzele protestului spontan de la Tarom
Foto simbol: Hepta.ro / MMA / F.F.

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul”, cauzele protestului care a paralizat compania aeriană de stat luni, când 10 curse au fost anulate, din cauză că 29 de piloți s-au declarat „inapți de zbor”.

Salariile ar urma să fie renegociate din toamnă

Compania TAROM a anunțat anularea a zece curse din data de 8 iulie 2024, din cauza indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor. 29 de piloți și secunzi s-au declarat inapți de zbor, situație permisă de reglementările internaționale de aviație și politicile interne.

Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului, se arată într-un comunicat Tarom.

Președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu, a declarat pentru Europa FM că „Este o lipsă teribilă de piloți. Este o lipsă teribilă de mecanici. Nu este o formă mascată de grevă”.

Cauzele haosului de la compania aeriană

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul” care sunt cauzele haosului de la compania aeriană și motivele care au dus la decizia piloților de a nu se prezenta luni la muncă.

„1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar; ATR are cu mai puțin 22; Airbus la fel.

2. Majoritatea piloților din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente.

3. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.

4. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024 totuși.

5. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.

6. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabilă”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
21:33 - Alina Achim („România Renaște”): PNL dă o lege pentru un singur om – Iohannis. Românii sunt sătui să vadă această încercare aproape disperată a președintelui de a-și asigura o funcție după ce-și termină mandatul (VIDEO)
21:26 - Stelian Bujduveanu (PNL), despre legea prin care Klaus Iohannis ar putea fi ales senator: Această practică nu este doar în România. Experiența oamenilor care au servit țara trebuie să fie pusă în favoarea cetățenilor și pentru cetățeni (VIDEO)
21:17 - Care este diferența dintre roșiile românești și cele turcești. Românii consumă cele mai multe roșii de import din Turcia
20:57 - Ionuț Stroe (PNL), despre sprijinul UE pentru sinistrați: Sunt două tipuri de sprijin pe care Comisia Europeană le poate acorda României (VIDEO)
20:53 - Taximetriștii din Timișoara sunt la un pas de revoltă. „Dispeceratele au creat un adevărat cartel”
20:31 - Ministrul Mediului: „Vârful de debit pe Dunăre va fi pe 28-29 septembrie. Va fi mai mult decât dublu a ce avem acum” / Cum s-au pregătit autoritățile (VIDEO)
20:27 - A fost activat planul roșu de intervenţii! Peste 70 de copii, intoxicați după ce au mâncat hrana primită de la școală. Asistenţii şi medicii au scos pe bandă rulantă elevii din ambulanţe
20:22 - Primul trec electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a fost distrus de pietre. Vehiculul a intrat în reparații înainte de a fi pus în circulație
19:59 - Locul ascuns din România care este înconjurat de peisaje frumoase și legende. Puțin români știu despre existența lui
19:51 - Eugen Tomac a explicat în ce constă, de fapt, portofoliul obținut de România la Comisia Europeană: Nu are responsabilități care să influenteze major politicile în Europa (VIDEO)