Piața auto electrică din Europa înregistrează o încetinire: Europenii așteaptă modele mai performante și prețuri mai accesibile

Piața auto electrică din Europa înregistrează o încetinire: Europenii așteaptă modele mai performante și prețuri mai accesibile
Sursa foto: Shuttterstock

Piața mașinilor electrice în Uniunea Europeană pare să intre într-o fază de încetinire, după ani de creștere rapidă. Șoferii europeni devin mai selectivi, așteptându-se la modele mai performante și la prețuri mai accesibile decât cele deja disponibile pe piață, conform unui proiect Reuters.

Ce motive stau în spatele încetinirii cererii

Creșterea vânzărilor de vehicule electrice (EV) în primele nouă luni ale anului 2023 a fost de 47%, dar industria auto, inclusiv gigantii Tesla, Volkswagen și Mercedes-Benz, se confruntă cu provocări semnificative.

Producătorii auto, printre care și Volkswagen, raportează comenzi cu 50% mai puține decât în anul precedent, avertizând că ratele ridicate ale dobânzilor și piața redusă îi descurajează pe consumatori. Dealerii din Germania și Italia subliniază că există mai multe motive în spatele încetinirii cererii, inclusiv incertitudinea privind tehnologia, temeri legate de siguranță, autonomie și preț.

„Principala problemă este incertitudinea. Mulţi estimează că tehnologia se va îmbunătăţi şi mai degrabă aşteaptă trei ani pentru un model nou decât să cumpere acum un vehicul care îşi pierde rapid valoarea”, a explicat Thomas Niedermayer, proprietarul unei reprezentanţe auto din Bavaria.

„Producătorii auto trebuie să fie atenţi la Tesla şi la firmele chinezeşti”

Experții avertizează că încetinirea cererii va continua până când vor exista modele EV mai accesibile pe piață. Companii precum Ford și GM în SUA au întâmpinat aceleași provocări, amânând lansarea modelelor EV accesibile din cauza cererii scăzute și a costurilor mai ridicate.

Analistul Felipe Munoz de la JATO Dynamics subliniază că lipsa unor modele accesibile afectează vânzările, iar soluția constă în concentrarea asupra accesibilității înainte de a introduce noi produse.

„Din punctul de vedere al autorităţilor de reglementare, nu trebuie să lansăm chiar acum noi produse, trebuie să ne concentrăm pe accesibilitate. Dar producătorii auto trebuie să fie atenţi la Tesla şi la firmele chinezeşti, deoarece nu vor să rămână prea mult în urmă”, susţine Alistair Bedwell, analist la GlobalData.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`