PreaFericitul părinte Daniel îndeamnă credincioșii să fie alături de cei aflați în spitale, orfelinate, închisori, azile de bătrâni și de oamenii în suferință și sărăcie, în înstristare și singurătate, aducând astfel în viața lor lumina Învierii, scrie Mediafax.
”Fiecare dintre noi suntem chemaţi să fim în jurul nostru martori şi slujitori ai păcii şi bucuriei lui Hristos Cel înviat, mai ales în spitale, orfelinate, închisori, azile de bătrâni şi case în care se află oameni în suferinţă şi sărăcie, întristare şi singurătate. Să arătăm în jurul nostru lumină din lumina Învierii lui Hristos; să privim faţa fiecărui om în lumina Învierii lui Hristos, ca pe o sfântă lumânare de Paşti aprinsă în lume de iubirea lui Hristos pentru oameni. Să înălţăm rugăciuni şi pentru toţi românii care se află departe de ţară, printre străini, ca să păstreze credinţa creştină ortodoxă strămoşească şi să cultive iubirea faţă de valorile noastre spirituale şi culturale româneşti”, spune patriarhul Daniel în Pastorala intitulată „Învierea lui Hristos -Lumina Bucuriei Veşnice”.
Întâistătorul Bisericii Ortodoxe Române explică semnificaţia Învierii pentru ortodocşi, dar şi a lumânărilor, ouălor vopsite sau încondeiate, a veşmintelor liturgice de Paşte şi a hainelor noi purtate de credincioşi.
”Pentru Ortodoxie, sărbătoarea Sfintelor Paşti este o icoană de lumină a bucuriei veşnice din Împărăţia cerurilor. Însă această bucurie are izvorul în Iisus Hristos Cel răstignit şi înviat, Biruitorul păcatului, al iadului şi al morţii. Învierea lui Hristos este începutul şi temelia învierii tuturor oamenilor, a învierii de obşte. Din acest motiv, proclamarea Învierii lui Hristos se face în afara edificiului bisericii, în auzul şi în văzul tuturor oamenilor, deoarece învierea sau biruinţa asupra morţii este darul lui Dumnezeu pentru întreaga omenire. Bucuria Învierii este o bucurie mai tare decât suferinţa şi moartea. Apoi, ca şi sufletele curăţite şi înnoite prin rugăciune şi post, prin pocăinţă şi împărtăşire euharistică, veşmintele liturgice de Paşti sunt albe ca lumina, iar credincioşii ortodocşi poartă haine noi şi frumoase, după ce au zugrăvit şi împodobit şi casele lor, ca să fie pline de lumină şi frumuseţe”, arată PF Daniel în Pastorală.