Peste 10.000 de tichete au fost rezervate până în prezent în cadrul programului Rabla din acest an, atât de persoanele fizice, cât şi de cele juridice, printre beneficiari numărându-se Senatul României, Transelectrica şi Serviciul de Informaţii Externe, informează Mediafax.
Au fost analizate până acum 415 dosare, depuse de firme şi instituţii, dintre care 205 au fost acceptate, pentru 589 de autovehicule, şi 210 dosare au fost respinse.
Pe lista beneficiarilor persoane juridice se regăsesc, printre alţii, Senatul României (cu 61 de tichete rezervate), Transelectrica (29), SIE (25), Apele Române – Administraţia Bazinală Someş – Tisa (17).
Lista firmelor, instituţiilor publice şi reprezentanţii profesiilor liberale care au fost acceptaţi în program este publicată pe site-ul AFM la secţiunea aferentă programului.
Până în prezent, la registratura AFM au fost depuse peste 900 de dosare de către persoanele juridice.
Firmele, instituţiile şi reprezentanţii profesiilor liberale interesaţi să participe la programul Rabla pot depune dosarele de finanţare la sediul AFM până pe 30 septembrie 2015.
Anul acesta, în cadrul programului Rabla, au fost emise 25.000 de tichete (20.000 pentru persoane fizice şi 5.000 pentru persoane juridice), prin care, în schimbul casării unei maşini mai vechi de 8 ani se obţine o reducere de 6.500 de lei la cumpărarea uneia noi.
Persoanele juridice trebuie să depună un dosar la AFM pentru a beneficia de program, în timp ce personele fizice se înscriu direct la dealer-ul auto dorit, iar tichetele sunt alocate electronic, în sistemul informatic gestionat de AFM.
De asemenea, sunt disponibile trei variante de eco-bonus pentru achiziţia unui autoturism cât mai nepoluant.
Astfel, valoarea eco-bonusurilor este următoarea: 750 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, în regim de funcţionare mixt, potrivit menţiunilor înscrise în certificatul de conformitate al autovehiculului nou; 1.500 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenţionale) şi 2.500 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).
Se menţine de asemenea, posibilitatea cumulării a maxim două eco-bonusuri, cu menţiunea că aceasta se poate realiza numai între un eco-bonus de 750 de lei şi unul din celelalte două categorii.