Asaltaţi de reclame şi mesaje subliminale, românii devin aproape dependenţi de gustări crocante şi sărate. Vânzările au crescut cu 17 la sută în ultimul an, mai mult decât preţurile, care au urcat cu 15 procente.
Pufuleţii sunt pe primul loc în topul snackurilor sărate. Anul trecut, una din opt familii a cumpărat cel puţin o dată pufuleţi. Iar principalul motiv îl constituie preţul care e mic. O astfel de pungă costă 1 leu şi 79 de bani, arată Observator.
Cel mai mare producător de pufuleţi din România a avut vânzări cu 30% mai mari anul trecut. Pe locul doi în topul preferinţelor se află fructele uscate: arahide, semințe de floarea-soarelui sau dovleac, caju şi migdale.
Şi chipsurile sunt consumate în cantităţi mari, chiar dacă preţurile au tot crescut. O pungă costă mai mult de 10 lei.
A devenit o obişnuinţă să consumăm produse de genul atunci când stăm şi ne uităm la ceva.
Dar este de două ori mai nociv. Atunci când mâncăm şi ne uităm în altă direcţie, o să ajungem să consumăm tot mai mult, avertizează nutriționiștii.
Nutriţioniştii ne sfătuiesc să ne mai temperăm poftele de de snack sărat. O sută de grame pot conţine peste 600 de calorii, cât o masă cu trei feluri de mâncare.