Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Paul Anghel, susține că banii plătiți pe bilete de peste 10.000 de consumatori au dispărut din conturile Blue Air. „Nu știm unde, nu știm de ce, nu știm cine i-a luat”, a declarat oficialul, marți, pe B1 TV, la „Bună, România!” cu Radu Buzăianu și Răzvan Zamfir.
Întrebat dacă din cauza ANPC rămân avioanele Blue Air la sol, Paul Anghel a afirmat: „Dânșii în comunicat au spus că «datorită», acum dumneavoastră spuneți că „din cauza”. În altă ordine de idei, ar trebui spus că amenda aplicată de ANPC a fost contestată în instanță, nu a fost achitată, deci nu i-a produs niciun fel de prejudiciu material, pe de o parte”.
„Pe de altă parte, bănuții, așa cum spunea domnul în interviul de mai devreme, bănuții pe care dânsul i-a plătit pentru bilet și bănuții pe care ceilalți consumatori, undeva la peste 10.000, spuneam în urmă cu o lună chiar în emisiunea dumneavoastră, de consumatori care au achiziționat, au plătit bilete la Blue Air Aviation, pe de o parte, acei bănuți au dispărut din conturile Blue Air, nu știm unde, nu știm de ce, nu știm cine i-a luat, doi, pe de altă parte, acei bănuți n-au fost returnați pentru cursele anulate consumatorilor. Nu mai vorbesc de drepturile care trebuiau plătite în compensație”, a continuat directorul general al ANPC.
Întrebat spre ce crede că se îndreaptă situația și dacă au oamenii vreo șansă să își recupereze banii, el a adăugat: „Haideți să vedem săptămâna aceasta în care au fost suspendate zborurile, să vedem dacă se va relua activitatea”.
„Dacă se va relua activitatea, sigur, noi facem verificări, chiar în cursul săptămânii trecute am demarat verificarea măsurilor la Blue Air Aviation și demararea unor controale noi pentru perioada din iunie, de la data încheierii procesului verbal de constatare a contravenției, până în prezent. Vedem exact ce se întâmplă săptămâna viitoare și, în funcție de asta, putem să mai facem și anumite previziuni pentru viitor”, a mai spus Paul Anghel.