Patronii staţiei GPL ilegale au un nou dosar penal: ar fi vândut drept premium carburant de calitate inferioară

Patronii staţiei GPL ilegale au un nou dosar penal: ar fi vândut drept premium carburant de calitate inferioară
Imagini aeriene cu urmările incendiului și exploziilor din Crevedia, 27 august 2023. Inquam Photos / George Călin

Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stîngă au pe numele lor un alt dosar, pentru evaziune fiscală. Ei ar fi vândut combustibil de calitate inferioară ca fiind unul de clasa 1, ca taxele pe care le plăteau sa fie mult mai mici.

În total, cei doi patroni au 5 dosare deschise: două la Parchetul General, două la DNA și unul la Parchetul Militar

Ionuţ Doldurea, fiul primarului PSD din Caracal, şi asociatul lui, Cosmin Stîngă, au ajuns în biroul poliţiştilor de la Investigarea Criminalităţii Economice.

Procurorii au găsit, în curtea imobilului unde au avut loc exploziile de la Crevedia, resturile unui furtun cu inserţii metalice şi ale unei pompe de presiune, folosite cel mai probabil de şoferi la transferul gazului între cisterne.

Flagas SRL a fost înfiinţată la data de 8 februarie 2008, are sediul social în municipiul Caracal, judeţul Olt, iar principalul obiect de activitate este reprezentat de „comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate” (cod CAEN 4778), iar ca obiecte secundare de activitate, printre altele, sunt şi cele de „comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate”, „comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate” şi „transporturi rutiere de mărfuri”, potrivit Agerpres.

Procurorii notează că, din legislaţia secundară, se desprinde concluzia că nu este prevăzută posibilitatea depozitării GPL-ului în autocisterne, ci exclusiv în sistem cu instalaţie monobloc tip skid, montată suprateran sau în recipiente subterane, îngropate, acoperite cu nisip, în ambele situaţii trebuind ca recipientele să fie echipate cu aparatură de măsură, control şi siguranţă care să semnalizeze o funcţionare normală iar în caz de avarie să semnalizeze corespunzător.

De asemenea, normativele nu prevăd posibilitatea efectuării încărcării/descărcării de GPL între autocisterne, ci exclusiv încărcarea recipientelor sub/supraterane, iar pompele de vehiculare GPL acţionează doar între rezervoare şi staţia de distribuţie. Pe de altă parte, la imobilul din Crevedia nu se putea derula nicio operaţiune cu GPL (depozitare, transvazare etc), deoarece pentru respectiva locaţie nu existau avizele şi autorizaţiile instituţiilor abilitate.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`