Trotuarul de pe breteaua Pasajului Ciurel spre Șoseaua Virtuții a fost demolat de constructor miercuri, 30 septembrie, informează G4Media. ”Reparațiile” la pod au fost demarate după ce, săptămâna trecută, au devenit vitale imaginile care arătau că autobuzele Societății de Transport Bucureștisunt obligate să urce pe trotuar sau să intre pe contrasens, ca să poată lua curba.
Reamintim faptul că lucrările laPodul Ciurelau început în anul 2010 şi aveau ca deadline anul 2014.Cu toate acestea, inaugurareaa întârziat 6 ani şi a avut loc exact în luna alegerilor locale.
Inaugurat în urmă cu câteva zile,cu surle și trâmbițe,Podul Ciurels-adoveditun fiasco din punct de vedere al funcționalității.
Pe podul Ciurel, la ore de vârf, traficul se sufocă. Șoferii își agață oglinzile, autobuzele sunt nevoite să urce pe trotuar pentru a trece unele pe lângă altele, iar această situație nu se va schimba în următoarele luni. Mai grav chiar, în anumite zone, pasajul rutier este greșit proiectat.
Mai exact, autobuzele și vehiculele cu lungimi mari au fost nevoite să încalce linia continuă, intrând pe contrasens în momentul în careutilizau bretelele de urcare sau coborâre de pe pasajul Ciurel. Acest lucru indică faptul că proiectanții nu au luat în calcul deplasarea unor astfel de autovehiculeîn zonă.
Unii șoferi chiar au filmat modul în care șoferii STB încearcă să coboare de pe pod folosind bretelele. În majoritatea cazurilor ei încalcă linia continuă dintre sensuri sau chiar se urcă cu roțile din dreapta pe trotuar pentru a își putea parcurge traseul. Imaginile au ajuns virale pe Internet în scurt timp și au strâns sute de distribuiri în doar o oră.
Pasajul a fost inaugurat fix cu o săptămână înainte de alegeri, pe 19 septembrie, după o investiție de 250.000.000 de lei.
După nici două săptămâni, podul Ciurel, denumit și”Podul către nicăieri”, a intrat în reparații. Azi, 30 septembrie, trotuarul a fost demolat de constructor,după ce s-a constatat că autobuzele nu încap pe carosabil, în curbă.
În urmă cu ceva timp, Gabriela Fireaa promis că proiectul va continua astfel încât ruta să ajungă până în centura Capitalei, respectiv autostrada București-Pitești.
A 2-a fază a proiectului Podului Ciurel presupune realizarea unui drum expres între între „nod virtuții” și bulevardul Uverturii, proiect considerat „avansat” deși se află abia în etapa proiectului tehnic care prevede inclusiv demolări de imobile, este greu de crezut că va fi finalizată până în 2024 așa cum se arată în titlul prezentării. În ceea ce privește etapa 3, aceasta prevede lucrări de conectare a arterei cu autostrada A1 București – Pitești.
Pe de altă parte, primarul general ales al Capitalei, Nicușor Dan,a afirmat că s-a ajuns la un proiect de infrastructură atât de problematic deoarece nu a avut la bază un studiu caresă țină cont de datele actuale de trafic. De asemenea, el insistat că „trebuie regândită întreaga soluție de circulație din acea zonă”.
„Așa pățești dacă tu execuți lucrările fără să ai un studiu. Studiul ăla trebuie să țină cont de datele actuale de trafic. Această investiție are o utilitate dacă tu vei reuși să corelezi niște semafoare, pentru că este o lucrare de infrastructură în plus. Nu face 240 de milioane cum a costat. Nu era nevoie ca acolo să fie un pod hobanat, puteai să mergi de-a lungul Dâmboviței și să faci o traversare foarte simplă, mult mai scurtă decât asta pe care au făcut-o ei. Lucrarea care s-a făcut costă 240 de milioane.
Această lucrare, cu o corelare corectă a semafoarelor care rezultă dintr-un studiu de trafic local, pe care poți să-l faci foarte simplu, poate să ajute la ceva.
Legat de lucrarea care urmează să meargă mai departe… Dincolo de faptul că s-au construit case și nu era nevoie ca Primăria Sectorului 6 să dea autorizații pe un coridorul de exproproiere, principala problemă a lucrării e că trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă a Bucureștiului. Din cauza asta instanța a supendat și de asta proiectul trebuie regândit”,a declarat Nicușor Dan, pentru B1 TV.