Pălinca românească are status special în Japonia: „Este o declarație de onoare”

Publicat: 03 10. 2023, 20:44
Actualizat: 03 10. 2023, 20:45
Sursa Foto: Captură Video

Se pare că pălinca românească este gata să cucerească Japonia. A treia economie a lumii acordă acestei băuturi un statut special – indicația geografică, ceea ce va confirma consumatorilor că este un produs autentic și de calitate, fabricat doar la noi, notează stirileprotv.ro.

Lista produselor protejate include și brânzeturi faimoase precum Camembert de Normandie și Parmigiano Reggiano, preparate din carne ca Prosciutto di Parma, sau franțuzescul foie gras de canard.

Pălinca românească, gata să cucerească Japonia

În Țara Soarelui Răsare, la petrecerea unor surferi, a fost surprins momentul în care sake-ul japonez este înlocuit cu palinca românească. Dacă băutura tradițională japoneză niponă – sake este făcută din orez și conține aproximativ 15% alcool, pălinca românească este mai aromată și mai tare, și are până la 50% alcool.

Potrivit unui student român la Tokyo, băutura noastră are toate șansele să câștige o cotă de piață semnificativă în Japonia.

„E în cultura lor băutul cu colegii și prietenii și au aceste izakaya, care sunt niște baruri în care, specific, se bea”, a spus Vlad Măcelaru, student român la Tokyo.

De asemenea, proprietarul unei distilerii de lângă Brașov vrea să își încerce norocul în Japonia, după ce turiștii japonezi i-au gustat și lăudat băuturile.

„Le-a plăcut felul cum producem, că avem foc cu lemne, că producem doar din fructe, le-a plăcut gustul, au fost încântați de calitatea pălincii de gutui, aromele de caise și prună”, a declarat Grigoraș Guiman, producător de pălincă.

În urma acordului de parteneriat economic semnat în 2019 între Uniunea Europeană și Japonia, peste 400 de produse din ambele părți beneficiază de protecție. Lista, care inițial a fost mică, s-a extins treptat.

„Este o declarație de onoare. Piața japoneză este una foarte bogată, este o deschidere în plus de care aveam nevoie. Dacă produsele românești apar laolaltă cu brie, cu cammerbert, cu roquefort, cu vinurile franțuzesti cele mai cunoscute în lume, care au un branding mult mai mare decât tot ce avem noi în România, după mine e un lucru foarte bun”, a mai precizat Nicu Ștefănuță, europarlamentar.