Pălinca românească are status special în Japonia: „Este o declarație de onoare”

Pălinca românească are status special în Japonia: „Este o declarație de onoare”
Sursa Foto: Captură Video

Se pare că pălinca românească este gata să cucerească Japonia. A treia economie a lumii acordă acestei băuturi un statut special – indicația geografică, ceea ce va confirma consumatorilor că este un produs autentic și de calitate, fabricat doar la noi, notează stirileprotv.ro.

Lista produselor protejate include și brânzeturi faimoase precum Camembert de Normandie și Parmigiano Reggiano, preparate din carne ca Prosciutto di Parma, sau franțuzescul foie gras de canard.

Pălinca românească, gata să cucerească Japonia

În Țara Soarelui Răsare, la petrecerea unor surferi, a fost surprins momentul în care sake-ul japonez este înlocuit cu palinca românească. Dacă băutura tradițională japoneză niponă – sake este făcută din orez și conține aproximativ 15% alcool, pălinca românească este mai aromată și mai tare, și are până la 50% alcool.

Potrivit unui student român la Tokyo, băutura noastră are toate șansele să câștige o cotă de piață semnificativă în Japonia.

„E în cultura lor băutul cu colegii și prietenii și au aceste izakaya, care sunt niște baruri în care, specific, se bea”, a spus Vlad Măcelaru, student român la Tokyo.

De asemenea, proprietarul unei distilerii de lângă Brașov vrea să își încerce norocul în Japonia, după ce turiștii japonezi i-au gustat și lăudat băuturile.

„Le-a plăcut felul cum producem, că avem foc cu lemne, că producem doar din fructe, le-a plăcut gustul, au fost încântați de calitatea pălincii de gutui, aromele de caise și prună”, a declarat Grigoraș Guiman, producător de pălincă.

În urma acordului de parteneriat economic semnat în 2019 între Uniunea Europeană și Japonia, peste 400 de produse din ambele părți beneficiază de protecție. Lista, care inițial a fost mică, s-a extins treptat.

„Este o declarație de onoare. Piața japoneză este una foarte bogată, este o deschidere în plus de care aveam nevoie. Dacă produsele românești apar laolaltă cu brie, cu cammerbert, cu roquefort, cu vinurile franțuzesti cele mai cunoscute în lume, care au un branding mult mai mare decât tot ce avem noi în România, după mine e un lucru foarte bun”, a mai precizat Nicu Ștefănuță, europarlamentar.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:56 - Un accident grav de circulație a avut loc joi seară în Cluj. Cinci tineri, printre care o adolescentă de 15 ani, au fost transportați la spital
23:53 - Ursula von der Leyen a anunțat un ajutor de 10 miliarde de euro pentru ţările afectate de inundaţii
23:37 - Rareș Bogdan, despre amendamentul care-l ajută pe Iohannis să candideze la parlamentare: Nu lăsăm pe nimeni în urmă. Ne respectăm președinții de partid și de țară. Privim spre viitor
23:27 - Țara din Europa care va limita folosirea limbii ruse. Nu va mai putea fi folosită la locurile de muncă sau pe bancomate
23:14 - Cum a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare. Motivare: Nu a intenționat să omoare pe cineva / Opinia separată a unui judecător: Tânărul era beat, drogat, conducea cu viteză excesivă, a trecut pe roșu
23:00 - Cât costă o vacanță de șapte zile, la un hotel all inclusive în prima vacanță a elevilor. Unele destinații deja nu mai au locuri
22:39 - Bogdan Paraschiv (Partida Romilor): Am auzit încă de acum 6 – 7 luni că e posibil ca Iohannis să candideze la parlamentare (VIDEO)
22:33 - Momente de groază la bordul unui avion. În timpul zborului, pasagerii au început să „sângereze din gură și din urechi”
22:07 - Diana Buzoianu (USR) acuză PNL de ipocrizie în relația cu Nicușor Dan: L-au atacat atâtea luni și acum îl caută. Teatru ieftin pentru voturi (VIDEO)
22:02 - Țuțuianu: Iohannis a tot căutat un loc de muncă bun și cald, după ieșirea din mandat. Probabil candidatura lui la Senat e susținută de Ciucă pentru un fel de întoarcere a unor servicii pe care i le-a făcut președintele în ultimii ani (VIDEO)