Organizarea nunții – întrebări ce trebuie puse restaurantului înainte de eveniment

Organizarea nunții - întrebări ce trebuie puse restaurantului înainte de eveniment
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/nAvodiKjbTM

După logodnă, momentul mult-așteptat de orice femeie, începe planificarea și organizarea întregului eveniment de nuntă. Totul pornește de la alegerea datei și stabilirea unei liste preliminare de invitați. Toate acestea te vor ajuta să alegi restaurantul care să se potrivească cel mai bine dorințelor tale.

De altfel, alegerea restaurantului este cea mai dificilă etapă din organizarea întregii nunți. Pe lângă faptul că trebuie să fii foarte atent la buget, trebuie să iei în calcul tipul de meniu pe care îl dorești servit, băuturile incluse în preț, serviciile extra, dar și dimensiunea acestuia, în funcție de care stabilești cine va face programul artistic (DJ sau o trupă), dar și dacă ai suficient loc pentru un candy bar sau o cabină foto.

Dacă vrei o atmosferă cât mai relaxantă, preparate gustoase și estetice, precum și servire ireproșabilă, cel mai bine ar fi să cauți mai multe opțiuni de restaurante și ballroom-uri, de la care să analizezi toate ofertele.

Iată care sunt cele mai uzuale întrebări ale viitorilor miri:

Ce trebuie să știu despre sala de eveniment?

Primul criteriu pe care trebuie să îl iei în considerare este dimensiunea sălii de evenimente. Altfel spus, sala de evenimente se alege în funcție de lista preliminară de invitați, pentru că în caz contrar, va trebui să plătești meniuri în plus, dacă nu întrunești numărul minim de invitați. 

Cel de-al doilea criteriu pe care trebuie să îl iei în considerare este construcția sălii. Este indicat să optezi pentru restaurantele cu spațiu generos, cu formă pătrată sau dreptunghiulară, fără construcții în forme de “E”, “L”, “T”, fără coloane sau separeuri, astfel încât să vezi toți invitații. 

Acustica este cel de-al treilea criteriu pe care trebuie să îl iei în considerare.  Astfel, într-o sală cu puține elemente sau invitați prezenți se va crea un ecou puternic, iar muzica nu se va înțelege. Pe lângă faptul că obosește urechea, creează și senzația de oboseală. Cel mai bine optează pentru sălile de evenimente cu mochetă pe pardoseală, pentru că cele cu gresie vor crea o senzație acustică destul de neplăcută.

Organizarea meselor este la fel de importantă. Masa de prezidiu trebuie plasată în mijlocul sălii de evenimente, astfel încât mirii să aibă o bună vizibilitate asupra invitaților, dar și asupra bunului-mers al evenimentului. În ceea ce privește organizarea meselor pentru invitați, se recomandă ca acestea să să fie rotunde și să încapă maximum 8 persoane (preferabil cunoscuți sau prieteni de-ai lor).

Plasarea ringului de dans trebuie luată în calcul, mai ales că este inima petrecerii și trebuie să fie cât mai vizibil. În plus, aici au loc dansul și voia bună, dar și momentele importante, precum dansul mirilor sau tăierea tortului.

Climatizarea. Nunțile au loc din luna mai și până la începutul Postului Crăciunului. De aceea, este important să optezi pentru o locație care nu face economie la căldură sau aerul condiționat, astfel încât invitații să se distreze indiferent de anotimp.

Locurile de parcare sunt, de asemenea, foarte importante. Deși mulți dintre invitați vor opta pentru taxi în ziua evenimentului, întotdeauna vor exista persoane care nu vor renunța la comoditatea oferită de propriul autoturism. 

Cum trebuie să fie meniul?

Meniul trebuie ales în funcție de persoanele care vor participa la eveniment. Fie că optezi pentru un meniu tradițional sau pentru preparate fancy, importante sunt calitatea și platingul. 

Este foarte important ca restaurantul ales să ofere posibilitatea de a degusta meniul înainte de eveniment, așa cum se întâmplă la Riviere Brasserie, Timișoara.  Asta te va ajuta să stabilești, împreună cu partenerul, meniul final, piesele pe care vi le doriți și la care puteți renunța, ingredientele, dar și numărul de porții dorit.

Niciodată nu vei da greș cu meniul tradițional. Asta pentru că include preparate care vor fi pe placul tuturor mesenilor, dat fiind faptul că le cunosc. Chiar și așa, optează pentru piese în meniu atent aranjate, astfel încât să fie pe placul tuturor. Mai mult, este indicat ca meniul să fie ales în funcție de anotimpul în care va avea loc evenimentul. 

În ceea ce privește băuturile, optează pentru open bar. Iar dacă vrei să aduci băuturi care nu se regăsesc în meniu, cel mai bine întreabă administratorul dacă este posibil și dacă va trebui să plătești o taxă de dop. 

Alte detalii legate de locație 

Întreabă câți chelneri vor fi prezenți la evenimentul tău și dacă numărul este potrivit pentru invitații pe care îi ai. De asemenea, este bine să afli dacă va trebui să îi plătești separat sau serviciile lor sunt incluse în meniu.

Nu ar strica să afli și detalii cu privire la volumul maxim al decibelilor. Astfel, între 22:00 și 6:00 nivelul de zgomot ar trebui redus, pentru a nu deranja persoanele care locuiesc în împrejurimi. 

Întreabă și dacă o să ai exclusivitate asupra localului în seara evenimentului. În caz contrar, va trebui să împarți restaurantul, terasa și chelnerii cu ceilalți clienți. 

Detaliile financiare

Un ultim element, dar cel mai important, în alegerea locației de nuntă este prețul. Este indicat să întrebi încă de la început toate detaliile financiare, pentru a lua o decizie. Află dacă prețul include comisionul pentru servire și cât se plătește fiecărui chelner și bucătar în parte, dar și costul parcării, al folosirii terasei sau al cafelei și a ceaiului. 

De asemenea, este foarte important să închei un contract de prestări servicii, care să conțină toate clauzele discutate, dar și serviciile care urmează a fi prestate. La fel de importante sunt și data nunții, numărul de invitați, faptul că nu există oră de închidere a restaurantului, o schiță a meniului cu prețul acestuia și felurile de mâncare și suma avansului achitată.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`