Octavian Udriște a murit. De ce era considerat „părintele” metroului bucureștean

Octavian Udriște a murit. De ce era considerat „părintele” metroului bucureștean
Sursa foto: Facebook

Octavian Udriște, președintele onorific al Clubului Feroviar, s-a stins din viață, luni seară, la vârsta de 88 de ani. Bărbatul a fost un om care și-a dedicat întreaga carieră transportului feroviar și a fost cunoscut ca „părintele” metroului bucureștean.

Cine era Octavian Udriște

Octavian Udriște s-a născut la Timișoara și face parte din a treia generație de feroviari. Bunicul din partea mamei a lucrat ca mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar bunicul din partea tatălui a condus magazia la Gara Dealul Spirii din București.

Tatăl său a condus o companie comercială care opera vagoane marfă. Fiica sa, Ileana, este inginer de material rulant și lucrează la filiala din Berlin a companiei elvețiene Stadler, care este a patra generație de feroviari în familie.

De când era mic, a iubit trenurile și de atunci an ales cariera. În 1958, an absolvit Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive. Toată viața sa profesională a fost dedicată acestui domeniu. Înțelegerea excelentă a problemelor de transport, în special a celui feroviar, se datorează implicării sale în activitățile și funcțiile sale, precum și în dezvoltarea și optimizarea tehnologiilor de transport și an echipamentelor, scrie Clubferoviar.ro.

De ce era considerat „părintele” metroului bucureștean

Octavian Udriște a lucrat într-un domeniu în care a dezvoltat soluții inovatoare, inclusiv tracțiunea electrică diesel, tracțiunea electrică pe cale ferată și metroul din București. A fost unul dintre cei trei factori care au jucat un rol esențial în lansarea metroului din București în 1979, împreună cu proiectantul și Întreprinderea de Vagoane Arad, care acum este Astra Vagoane Călători. A fost numit director tehnic și director general al metroului (1985–1996) pentru capacitatea sa de an organiza, de a lua decizii și de a rezolva probleme de tracțiune electrică. A fost și unul dintre artizanii punerii în funcțiune a metroului.

Toată experiența sa i-a sugerat să fie numit director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS (1996) și director al Departamentului de Transport la Siemens România de la 1997 până în 2005.

În septembrie 2023, la stația Timpuri Noi de pe Magistrala 1 a metroului bucureștean a fost montată o placă aniversară în cinstea inginerului Octavian Udriște.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:11 - Aproape 80 de oameni au murit, după ce feribotul pe care se aflau s-a scufundat. Vasul cu o capacitate de 80 de persoane transporta 278
23:53 - Joe Biden spune că, în locul Israelului, ar evita să atace câmpurile petroliere din Iran: „M-aș gândi la alte alternative”
23:42 - Alimentul care, consumat în exces, afectează imunitatea și accelerează procesul de îmbătrânire. Specialiștii trag un semnal de alarmă
23:31 - Rusia urmează să îi scoată pe talibani de pe lista organizațiilor teroriste. Serghei Lavrov cere Occidentului să ridice restricțiile care îi vizează pe aceștia
23:09 - Autoutilitară cuprinsă de flăcări în municipiul Suceava. De la ce ar fi pornit incendiul
23:06 - Incident la un liceu din Arad. O profesoară a rămas inconștientă minute bune, după ce o bucată de tencuială i-a căzut în cap
22:44 - Oana Florea: PNL, un partener cu care s-a putut negocia punctual orice măsură și a existat comunicare până când Iohannis a început să își bage coada în coaliție. Viitorul lui job e mai important decât stabilitatea țării (VIDEO)
22:18 - Volodimir Zelenski s-a întâlnit cu soldații care luptă în regiunea Kursk a Rusiei. Președintele Ucrainei, în vizită în Sumî, regiune din zona de graniță (FOTO, VIDEO)
22:15 - Scandal monstru la Spitalul Colentina, din Capitală. Ce ar fi pățit un pacient internat acolo
21:58 - Cristina Prună (USR): Cred că asta îl vulnerabilizează pe Mircea Geoană! Trebuie să fie mai clar și să lămurească lucrurile acestea (VIDEO)