Paranghelia organizată de baronul Marian Oprișan cu ocazia Festivalul Viei și Vinului a costat nu mai puțin de 257.000 de euro. De altfel, din costul total, 130.000 a fost suma alocată pentru ultima zi de spectacol în care au concertat cinci artiști, printre care și Toto Cutugno, potrivit vrancea.comisarul.ro.
Italianul a fost și cap de afiș al festivalului.
Pe site-urile de specialitate, tariful este prevăzut ca fiind 10.000 de euro, cu mențiunea că poate fi negociat în funcție de eveniment.
Astfel, oficial, se ştia că pentru acest eveniment s-au prevăzut 1,2 milioane lei, potrivit alocărilor făcute de Consiliul Judeţean Vrancea şi Primăria Focşani. Însă, cele trei contracte anunţate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) arată că bugetul Festivalului şi al Zilei Recoltei, evenimente “lipite” probabil pentru o justificare oficială, a ajuns la 1,143 milioane lei doar pentru artişti.
Spectacolele festivalului au fost organizate de firma SC Infinity Sound SRL, din București. Contractul a fost încredinţat societăţii pentru suma de 572.000 lei, aproximativ 128.000 euro.
Procedurile de achiziție s-au derulat prin intermediul Centrului Cultural Vrancea, subordonată administraţiei judeţene controlate de Marian Oprişan. Acționarul firmei care a avut anul trecut afaceri de 1,6 milioane de lei și un profit de 276.213 lei este Nicuşor Blejan.
Din 2012 şi până în prezent, firma a încasat o grămadă de bani din Focşani. În total, pentru spectacolele organizate firma Infinity Sound a primit 2,4 milioane lei.
De precizat că singurele instituţii publice cu care lucrează firma lui Nicuşor Blejan sunt cele din judeţul Vrancea, Consiliul Judeţean, Primăria Focşani şi instituţiile subordonate acestora, potrivit site-ului unde sunt date publicităţii toate contractele de achiziţii publice.
La fel este situaţia şi în cazul Asociaţiei G.M.A Booking & Management. Firma a început să lucreze cu Ansamblul Ţara Vrancei la Festivalul Viei şi Vinului din 2014. De atunci şi până în prezent, suma încasată de la CJ şi Primăria Focşani, direct sau prin instituţiile subordonate, se ridică la 1,5 milioane lei.