O școală din Olanda a blocat accesul părinților la notele copiilor timp de un trimestru, în încercarea de a reduce presiunea asupra elevilor de a obține rezultate foarte bune.
Și Olanda are un sistem educaţional conform căruia elevii trebuie să obțină o anumită medie pentru a trece în anul următor, însă Jordan – Montessori Lyceum Utrecht a constatat că o aplicație utilizată des, unde părinţii pot vedea notele copiilor, sporește stresul în rândul elevilor, potrivit Adevărul.
Profesorul de economie al școlii, Stijn Uittenbogaard, a studiat 500 de copii elevi ai școlii și a descoperit că, atunci când părinții verificau aplicația în mod regulat, copiii își evaluau stresul cu 2,7 din cinci.
Cei ai căror părinți nu verificau constant notele au raportat un nivel de doi.
„Această presiune ca elevii să obțină rezultate cât mai bune este, în opinia mea, un lucru mai nou. Când eram eu la școală, exista un raport de patru ori pe an, dar în rest puteai să le spui părinților când și ce doreai.
Acum, părinții pot primi o notificare pe telefoanele lor: «Hei, copilul dvs. a primit o nouă notă», iar copilul este întâmpinat acasă de părinții săi, gata pentru o conversație pe acest subiect. Acest lucru este îngrozitor”, a explicat profesorul Stijn Uittenbogaard.
După ce a discutat rezultatele sale cu directorul şcolii, Geert Looyschelder, conducerea propus o pauză de o lună privind comunicarea rezultatelor.
„Faptul că părinții se uită peste umărul elevului provoacă doar stres. În sistemul nostru educațional, spunem mereu: «Ai dreptul să faci greșeli. Așa înveți»”, a spus el.