O parte din lucrările la lotul doi al Autostrăzii București Nord (A0) poate fi finalizată înainte de termen, a anunțat constructorul, doar că statul nu pare să fie pregătit, ceea ce înseamnă că putem avea o autostrada ce nu poate fi utilizată, potrivit Antena 3.
Constructorul român UMB lucrează la șantierul din lotul doi al A0, un tronson de 19 kilometri pe care îi poate finaliza în august-septembrie, cu zece luni înainte de termen.
Chiar dacă acest constructor s-a molibizat, fără o descărcare provizorie în DN2 la Afumați, este posibil să avem o „autostradă-muzeu”.
Pentru descărcarea în DN2 Afumați, Compania de Drumuri ar trebui să construiască suplimentar bretele și să reconfigureze DN2 în acea zonă. Se poate face cu un contract suplimentar care încă nu a fost lansat în licitație.
Altă variantă pentru ca autostrada să nu fie deschisă doar între DN1 și Autostrada A3 București- Ploiești, ar putea fi descărcările în Drumurile Județene DJ 200 Ștefănești – Dascălu sau DJ 100 Ștefănești – Afumați, spunea Cristian Pistol, șeful CNAIR, în toamna anului 2022.
În câteza zile, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) va trebui să anunțe decizia privind Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord (18 km între A1 și DN 1), fiind ultimul lot fără contract dintre cele șapte tronsoane ale întregului inel.