O nouă taxă pentru șoferii români. Dacă nu o plătesc, nu mai au acces în anumite zone ale orașelor
S-a introdus o nouă taxă pentru șoferii români. Vor fi nevoiți să o plătească pentru a avea acces în anumite zone ale orașelor, dacă nu, vor trebuie să își lase mașina acasă, transmite Antena 3.
Un proiect nou pentru creșterea siguranței în trafic și pentru atingerea obiectivelor privind reducerea poluării, care stabilește condițiile necesare pentru dezvoltarea unui sistem durabil de mobilitate urbană, a trecut de votul decisiv al Parlamentului.
Acces restricționat în zonele cu emisii scăzute
Bucureștiul și alte municipii din țară vor trebui să stabilească zone cu emisii scăzute, în următorii ani. Accesul în acele zone se va face doar de către cei care plătesc o taxă sau de cei care respectă regulile zonei.
Astfel, potrivit proiectului, care merge către promulgare, în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier și a îmbunătățirii calității aerului și sănătății populației se stabilesc zone cu nivel scăzut de emisii, denumite în continuare ZNSE”.
Prin ZNSE se înțelege zona delimitată de autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor, pentru a se îmbunătăți calitatea aerului, scrie avocatnet.ro.
Ce orașe trebuie să stabilească zone cu emisii reduse?
De la promulgarea proiectelui, București și municipiile Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara, vor trebui să stabilească zonele cu nivel scăzut de emisii, în termen de doi ani.
Acele zone vor fi marcate cu indicatoare de către autoritățile administrației publice locale și vor putea fi de două feluri:
• ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul lor;
• ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone (de exemplu, bariere de acces), dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone, prin intermediul poliției locale.
Accesul mașinilor se va face în condițiile următoare:
• să respecte standardele de emisii ale zonei;
• să achite taxa aferentă zonei, dacă e cazul;
• să fie exceptate sau să beneficieze de reducere de până la 100% de la plata taxei.
În plus, proiectul de lege prevede ca autoritățile municipiilor de reședință de județ să stabilească până în 1 noiembrie 2026, benzi pentru transportul în comun, ale căror vehicule circula cu o voteză mai mică de 15 km/h.