O nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice se lansează pe 27 septembrie. Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care aplică pentru finanțare și de ce documente este nevoie
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat o nouă sesiune de înscrieri pentru finanțarea persoanelor fizice, în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice. Persoanele fizice se pot înscrie, începând cu ziua de vineri, 27 sepembrie, iar unitățile de cult se pot înscrie, începând cu data de 9 octombrie.
Noua sesiune de înscrieri pentru finanțare din cadrul „Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, începând cu data de 27 septembrie 2024, ora 10:00 şi până la data de 08 octombrie 2024, câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie pe siteul www.afm.ro. Totodată, unităţile de cult se vor putea înscrie în program în data de 09 octombrie 2024, ora 10:00 sau până la epuizarea bugetului”, anunță AFM printr-un comunicat de presă.
Ce declară președintele Administrației Fondului pentru Mediu despre Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024
Președintele Administrației Fondului pentru Mediu, Laurenţiu-Adrian Neculaescu, anunță un buget record alocat Programului, de aproximativ 2 miliarde de lei.
„Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanțarea oferită prin acest program. Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care își vor reduce costul facturii la energie electrică și care vor utiliza energie verde”, a declarat Laurenţiu-Adrian Neculaescu, potrivit comunicatului de presă.
Noutățile și îmbunătățirile aduse Programului Casa Verde Fotovoltaice 2024
Sesiunea din 2024 vine cu noutăți, printre care finanțarea achizițiilor de instalații pentru stocarea energiei electrice produse de panourile solare, o măsură pe care președintele AFM o numește „necesară” atât pentru eficiența programului, cât și pentru independența energetică a gospodăriilor.
Îmbunătățiri au fost aduse și platformei prin care se pot face înscrieri. Conturile utilizatorilor pot fi create înainte de începerea oficială a sesiunii de înscrieri, astfel încât persoanele dornice să se poată obișnui cu interfața site-ului, iar la momentul în care începe sesiunea, să fie necesară doar încărcarea documentelor.
Cum se face înscrierea și ce documente sunt necesare?
Înscrierea presupune completarea unor câmpuri prestabilite și încărcarea documentelor necesare, care trebuie să fie valabile la momentul înscrierii.
Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul aceleeași sesiuni și doar pentru un singur imobil.
Solicitantul persoană fizică, montarea panourilor voltaice se va face la adresa de domiciliu care figurează în cartea de identitate.
Documentele pe care trebuie să le încarce solicitantul persoană fizică în platformă sunt:
- actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie;
- copia cărții funciare colective, dacă este cazul.
Solicitantul unitate de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul aceleeași sesiuni și doar pentru un singur imobil.
Documentele pe care trebuie să le încarce solicitantul persoană fizică în platformă sunt:
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie
Aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.
Toate informaţiile necesare participării în Program sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la secţiunea Programe de finanţare – Sisteme fotovoltaice.