Una dintre problemele Portului Constanța este aceea a aglomerației. Pentru a rezolva această situație s-a propus un sistem modern de geamanduri le va permite navelor să încarce sau să descarce marfa în largul mării, ca în alte țări europene.
Atunci când Portul Constanța va fi aglomerat, navele vor veni aici și vor descărca materialele cu ajutorul unor macarale plutitoare, conform Știrile ProTv.
„Transbordarea se va face în largul mării undeva la 12-15 metri adâncime, ele sunt montate în zona digului Constanța Sud. Descărcarea se poate face într-o singură zi, în juma de zi, toate lucrurile vor avea loc în zona largului mării”, a declarat Cristian Antohi, directorul firmei constructoare geamanduri.
„Nave vom putea acomoda inclusive nave PANAMAX de peste 70.000 de tone”, conform lui Mihai Teodorescu, directorul Portului Constanța.
Un sistem modern de geamanduri, fabricat în România, a fost deja instalat în largul mării. Acesta permite navelor care ajung în Portul Constanța Sud – Agigea să evite perioadele lungi de așteptare pentru eliberarea unui chei.
Sistemul de acostare a barjelor a costat peste un milion de euro și va ajuta la eliberarea traficului. Astfel, marfa o să ajungă mai repede la destinație.
„Operatorii de nave pot scuti până la câteva mii de euro în fiecare zi de așteptare în rada portului. Au fost zile în care s-a așteptat și 7-8 zile, două săptămâni aproape”, a mai afirmat Alexandru Sîntu, director operator portuar.