Clienții au fost anunțați de mai mulți furnizori de energie electrică că facturile vor veni cu întârziere și luna aceasta. Emise mai multe o dată, acestea pot fi achitate și în rate.
Furnizorii au spus că sistemele informatice vor fi actualizate în urma modificărilor legislative. Și clienții companiei de stat „Hidroelectrica” mai au de așteptat până când vor primi facturile.
„Continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale cu întârziere”.
Dacă facturile vor fi emise cu întârziere, oamenii vor putea plăti eșalonat. Dacă furnizorul întârzie 3 luni cu emiterea facturilor, trebuie să prelungească termenul de plată tot cu 3 luni.
„La consumatorii casnici s-a avut în vedere o serie de noi categorii care să beneficieze de tarife plafonate, este vorba de familiile cu trei sau mai mulți copii erau o categorie. O altă categorie era legată de consumatorii vulnerabili, care aveau o serie de alte facilități. Sunt furnizori mari, inclusiv cel mai mare furnizor care are 3,8 milioane de consumatori, deci asemenea flux de facturi este ceva. Dacă vă puteți imagina, în medie de vreo 150.000 de facturi pe zi”, a spus Ion Lungu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică.
Și compania statului, Hidroelectrica” se confruntă cu întârzierile facturilor. Reprezentanții Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energie fac controale în acest sens. Hidroelectrica are aproximativ 500.000 de angajați.
”În cel mai scurt timp (cca. o saptamana) vor fi emise facturile aferente lunilor iulie si august 2022, atat pentru clientii casnici, cat si pentru cei non-casnici”, a spus compania pentru Știrile Pro TV.