O navă turcească a lovit o mină în largul coastelor României, în apropiere de Sulina. Surse din guvernul Ucrainei: „probabil e vorba de o mină din Al Doilea Război Mondial”

Publicat: 06 10. 2023, 07:27
Actualizat: 06 10. 2023, 07:29
Sursa: Fortele navale

Un cargobot sub pavilion turcesc a lovit joi o mină în Marea Neagră, în largul coastelor României, şi a suferit avarii minore, dar echipajul este în siguranţă, au declarat surse maritime şi de securitate citate de Reuters.

Zona Mării Negre a fost catalogată ca zonă de risc ridicat de către asigurători, iar minele plutitoare rămân un pericol

Compania britanică de securitate maritimă Ambrey a declarat că, potrivit informaţiilor pe care le-a primit, nava a lovit o mină maritimă la 11 mile marine nord de Sulina, România, în apropiere de intrarea în Canalul Sulina.

„Se pare că nava s-a confruntat cu o explozie în jurul orei 09.20 GMT (12.20, ora României). Nava a aruncat ancora pentru o perioadă scurtă de timp pentru a evalua pagubele”, a precizat compania de securitate Ambrey. „La ora 12.10 (15.10, ora României), nava şi-a reluat navigaţia”, a adăugat Ambrey, precizând că nu au fost raportate victime.

Acesta este primul incident din ultimele câteva luni în care o navă loveşte o mină marină. Zona Mării Negre a fost catalogată ca zonă de risc ridicat de către asigurători, iar minele plutitoare rămân un pericol.

O sursă guvernamentală ucraineană a confirmat că o navă a lovit o mină, adăugând că este vorba „probabil de o mină din Al Doilea Război Mondial sau de minele de debarcare care au fost lăsate acolo anul trecut”, refuzând să facă alte comentarii.

Yoruk Isik, şeful firmei de consultanţă Bosphorus Observer, a confirmat pentru Reuters că nava se numeşte Kafkametler şi a suferit avarii minore la un rezervor de balast, dar echipajul este în siguranţă.

Kafkametler a aruncat ancora în canalul Dunării, în apropiere de terminalul ucrainean Vîlkove, potrivit datelor de joi seara ale site-ului de urmărire a navelor MarineTraffic.

Incidentul vine după ce Rusia s-a retras în iulie din acordul susţinut de ONU care permitea Ucrainei să transporte cereale printr-un coridor maritim sigur pe Marea Neagră. De atunci, Ucraina a înfiinţat propriul „coridor umanitar” temporar pentru navele de marfă, iar mai multe vase au părăsit porturile ucrainene din Marea Neagră începând cu luna august navigând cât mai aproape de apele teritoriale ale României, Bulgariei şi Turciei.