Locul în care, pentru mulți turiști, au început unele dintre cele mai frumoase amintiri din vacanță, ar putea fi dărâmat. Este vorba despre gara din Constanța, care ar putea fi mutată undeva la marginea orașului și în locul căreia se dorește construcția unui complex rezidențial de 800 de milioane de euro. Asta a fost decizia consilierilor locali la sfârșitul anului trecut, iar turiștii care anual aleg să călătorească cu trenul până la amre vor fi nevoiți să găsească soluţii pentru ajunge la plajă sau chiar în alte staţiuni de pe litoral.
Gara din Constanța pare să stea în calea unui proiect de anvergură, care prevede construirea unui ansamblu rezidenţial cu apartamente, spaţii comerciale, restaurante și magazine. Astfel, s-a decis la finalul anului trecut, relocarea acesteia.
„Gara încurcă un pic. Nu avem amănunte în plus, proiectul nu e gata încă, asta e doar aşa un acord”, a declarat Doru Iordache, purtătorul de cuvânt primăria Constanța, potrivit Observator News.
Terenul din apropierea Gării din Constanţa, aflat în paragină de ani buni, are 38 de hectare. Zona în care se aflau depozitele de produse petroliere este subiectul unui de 800 de milioane de euro.
„Se pretinde că se dezvoltă zona metropolitană Constanţa şi, printre altele, un obiectiv îl reprezintă mutarea gării Constanţa. Din cuprinsul HCL că decizia asupra mutării gării și a locației depinde de un PUZ care este în curs de colaborare”, a spus Felicia Ovanesian, jurist.
Doar că mai există o problemă. Gara aparține Ministerului Transporturilor, care nu a fost consultat.
„La nivelul SRCF Constanţa nu a fost primit niciun proiect privind relocarea gării Constanța. Există un plan de modernizare a Gării Constanţa care prevede o copertină peste toate peroanele, scări de acces rulante şi multe alte modernizări”, a declarat Cătălin Schipor, purtător de cuvânt CFR Infrastructură.
Specialiștii în infrastructură sunt împotriva proiectului.
„Să iei o gară amplasată decent într-un oraş important al ţării şi să o muţi pe centură, e o prostie. Ceea ce se face la nivel european e exact invers”, a spus Ionuţ Ciurea, preşedinte Asociaţia Pro Infrastructură.
Nici localnicii nu par să primească cu brațele deschise vestea.
„Perspectiva transportului pe calea ferată e cam slăbuţă. Aş insista mai degrabă un punct de cale ferată, o gară chiar spre Mamaia sau spre Năvodari”, a spus un localnic.
„Cum să muţi gara de aici în altă parte, dacă toată lumea e învăţată aici? Să facă ei mallul în altă parte, să lase gara aici”, a spus un altul.
Călătorii cer reabilitarea gării, nicidecum relocarea acesteia. Peste două milioane de lei au fost cheltuiți până acum de primăria Constanța pentru un plan urbanistic zonal prin care gara din Constanța să fie modernizată.