Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului verifică agenția de turism „Kusadasi” după ce reprezentanții acesteia au cerut în instanță intrarea în insolvență.
Chiar dacă mai mulți clienți sunt îngrijorați pentru că nu știu ce se va întâmpla cu vacanțele lor, dacă vor mai putea merge sau dacă vor primi banii înapoi, managerii agenției au menționat că până pe 24 iulie pachetele turistice nu vor fi afectate. După această data, fiecare situația va trebui rezolvată individual, în funcție de procentul plătit de fiecare turist în parte, pentru vacanța sa. În acealași timp, reprezentanții agenției au cerut și ajutorul colegilor din piață pentru a prelua contractile deja semnate cu turiștii, informează Știrile Pro Tv.
La scurt timp după ce agenția de turism Kusadasi a anunțat că a cerut intrarea în insolvență, fiind în imposibilitate de plată, Ministerul Economiei a anunțat că începe un control pentru a verifica situația operatorului economic.
Pe ușile agenției sunt anunțuri care informează faptul că programul cu public se va putea realiza doar online, începând cu data de 20 iulie.
Oamenii sunt sfătuiți să trimită solicitările pe mail.
Totuși, unii se plâng de faptul că oricât de mult au insitat să ia legătura cu un reprezentant al agenției, nimeni nu a răspuns.
O femeie a plătit 3.000 de euro pentru o vacanță în Antalya, împreună cu familia, la finalul lunii august, și nu a putu lua legătura cu niciun consultant.
„Nu au mai revenit cu niciun telefon și nici nu au mai răspuns, că am sunat pe toate telefoanele și de la București, și de la Sibiu. Am făcut o sesizare la OPC, le-am trimis lor e-mail, le-am trimis mesaj pe Facebook, pe WhatsApp. Noi banii ăștia îi strâgem în mult timp că să putem să le oferim copiilor ceva”, a spus Ana Tuculan, o turistă.
Reprezentanții agenției susțin că oamenii își vor primi banii înapoi deoarece agenția beneficiază de instrumente de garantare în valoare de 300.000 de euro, care pot fi accesate după declararea în insolvență.
Oamenii au reclamat probleme și în trecut, la aceeași agenție. Un cuplul a avut rezervată o vacanță în august anul trecut, iar cu 17 ore înainte de plecarea avionului, au fost anunțați că vacanța s-a anulat. Întregul sejur a costat 2.300 de euro, bani pe care au reușit într-un final să îi recupere, dar abia după ce au apelat la un avocat.
„A fost foarte interesant pentru că soțul nu mă credea, el încă își făcea bagajele. Întâi ne-au trimis e-mail și ne-au sunat pentru a se asigura că am primit mail-ul și să nu ne prezentăm la aeroport. Ni s-a anulat vacanța pe motive tehnice, ce înseamnă motive tehnice nu ni s-au dat detalii”, a transmis Valentina Bolache, o turistă.
Agenția de turism Kusadasi este una dintre cele mai mari și vechi agenții de turism din țara noastră. Ea a fost înființată în 1998, iar în momentul de față, agenția are în derulare circa 500 de pachete de servicii de călătorie.