O bătrână în vârstă de 88 de ani a încetat din viață la doar câteva săptămâni distanță de momentul internării sale în spital, petrecut imediat după ce compania de apă îi trimisese, din greșeală, o factură a serviciilor de o valoare care a șocat-o, informează La Repubblica.
Caterina Giovinazzo, o pensionară în vârstă de 88 de ani din Camporosso, Liguria, a decedat în ajunul Crăciunului la spitalul din Sanremo, unde fusese internată la începutul lunii decembrie.
Deși nu se poate face o legătură de cauzalitate directă între decesul bătrânei și o factură primită din partea companiei de apă, pensionara a început să se simtă rău imediat după ce nora sa i-a citit detalii din documentul respectiv.
Compania Iren, furnizoare a serviciilor de apă și canalizare din zona respectivă, îi trimisese bătrânei o factură pentru consumului pentru perioada august-octombrie în valoare de 15.339 euro.
Factura, sosită la bancă pe 14 noiembrie, a fost plătită automat de instituția financiară, contul bătrânei fiind golit de toată suma disponibilă – 7.500 de euro.
”Nu suntem nici măcar furioși, ne simțim prea rău, durerea e mai puternică decât tot”, a declarat fiul pensionarei pentru cotidianul italian.
Cercetările au arătat că a fost vorba de o greșeală, constatându-se că, de fapt, consumul real de apă la locuința bătrânei, era de câțiva metri cubi, iar valoarea facturii ar fi fost de fapt 55 de euro.
Iren a emis un comunicat de presă în care își oferea scuze bătrânei, angajându-se să îi restituie banii și explicând că eroarea s-a produs din cauza introducerii greșite a datelor citite de pe contoare, cel al pensionarei fiind înlocuit de unul al unei companii private.
În ciuda faptului că au încercat să-i explice nonagenarei faptul că a fost vorba de o greșeală, familia spune că nu a mai putut-o face să înțeleagă acest lucru.
„Nu am mai reușit să o facem să înțeleagă că a fost o greșeală”, a declarat jurnaliștilor fiul femeii.
Deși familia nu afirmă că nu intenționează să acționeze în instanță compania Iren, incidentul a declanșat o serie de controverse și reacții din partea instituțiilor locale, care vor să se asigure că astfel de erori să nu mai poată fi posibile.