Nunțile și botezurile în pandemie. Ce se schimbă în organizarea evenimentelor private începând cu data de 1 septembrie

Publicat: 31 08. 2020, 17:23
FOTO: Pixabay.com

Pandemia de COVID-19 a pus cuplurile ce doreau să își unească destinele anul acesta în mare dificulate. Îndrăgostiții nu au mai putut organiza acele nunți mari, de peste 200 de persoane, ci evenimente restrânse, de câte 20 de persoane în interior și 50 de persoane în exterior. Regulile pentru organizarea evenimentelor private se schimbă însă de la data de 1 septembrie, când numărul invitaților de la nunți sau boteze va crește.

În cursul zilei de 31 august, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela a anunțat noile reguli după care vor fi organizate evenimentele private. Guvernul a decis ca de la data de 1 septembrie, să crească numărul persoanelor ce pot participa la nunți sau botezuri. Hotărârea de Guvern vizează reluarea activităților din cinematografe și teatre, dar și a restaurantelor și organizarea evenimentelor private.

Reguli noi pentru organizarea evenimentelor private, de la 1 septembrie

Pandemia a schimbat cu mult regulile jocului atunci când a venit vorba de organizarea nunților și a botezurilor. Dacă până anul acesta eram obișnuiți cu evenimente fastuase, în 2020 mirii care au dorit să își unească destinele și să se bucure totuși de cea mai frumoasă zi din viață unui cuplul au fost nevoiți să o facă în condiții speciale. Regulile de distanțare și protecție, dar mai ales și limitarea numărului de invitați au fost la ordinea zilei vara aceasta, la evenimentele private.

Până acum, la evenimentele private puteau participa 20 de persoane în interior și 50 de persoane în exterior. Astfel că mirii, spre exemplu, au fost nevoiți să apeleze la organizarea nunților afară, iar cortul, după cum povesteau experții, a fost o soluție pentru vreme rea.

Acum, începând cu data de 1 septembrie, evenimentele private vor putea fi organizare cu 50 de persoane în interior și 100 de persoane în exterior.

Hotârârea de Guvern vizează modificarea numărului de participanți în cadrul organizării evenimentelor private, a cusrurilor de instruire, de la 20 la maximum 50 de participanți, în interior și de la 50 la maximul 100 de participanți, în exterior”, a anunțat ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, în cursul zilei de 31 august.

Nunțile în plină pandemie, ce variante au avut mirii

Anul acesta una dintre cele mai căutate variante de către tinerii îndrăgostiți a fost nunta în aer liber. Cuplurile puteau invita astfel 50 de persoane, iar în cazul în care vremea era nefavorabilă, cortul era o variantă de rezervă.

„Nunțile în aer liber trebuie să aibă ca și back-up, în caz de vreme nefavorabilă, o terasă acoperită sau o zonă în care se va monta un cort, iar noi avem această facilitate, în toate locațiile noastre. Pe lângă acest aspect, o nuntă organizată în aer liber se derulează la fel ca una în interior, excepție făcând restricțiile legate de nivelul sunetului după o anumită ora și noile măsuri impuse. Aranjarea invitaților la mese se realizează respectând distanțarea fizică, maxim 6 pers / masă (depinde de formă și mărimea mesei), cu servire la masă”, au explicat în trecut experții, pentru B1.ro.

Ca în fiecare an, prețurile au variat în funcție de locație și de pachetele alese de către miri, precum meniul servit invitațiilor, decorațiunile și prețul de închiriere al locației. Mai mult decât atât, accesul cu fotografi sau formațiile dorite a fost permis, însă cu respectarea numărluui maxim de persoane ce putea fi prezente.