Noua înșelătorie, care lasă tot mai mulți români fără bani. La ce să fii atent și cum să previi o astfel de situație

Publicat: 04 10. 2024, 16:50
Actualizat: 04 10. 2024, 16:52
Foto: Pixabay.com

Tehnologia ne-a ușurat viața multora dintre noi. A schimbat nu doar modul în care interacționăm cu prietenii și familia, ci și modul în care lucrăm sau ne petrecem timpul liber. Cu toate astea, tehnologia a permis hoților să găsească tot mai multe metode inovative prin care să sustragă bani din conturile oamenilor.

600 de lei lipsă, cât ai zice „mesaj”   

Exact asta a fost și situația unui tânăr, care a primit un mesaj aparent banal pe Whatsapp. Mesajul a fost începutul unui lung șir de întâmplări, care, așa cum susține tânărul, i-au făcut dimineața „cel puțin interesantă”.

„Azi dimineață m-am trezit cu un mesaj pe WhatsApp de la Bolt cu un cod de logare în aplicație. Evident l-am ignorat și mi-am văzut de zi. În 30 de minute am primit o notificare de la Auchan Cotroceni (thumbs up) că a mea comandă e pregătită de livrare. Intru să văd ce se întâmplă, 19 pachete de Sobranie Blue Collection către o adresa din Rahova.

Intru imediat în asistență, încerc să anulez comanda, nu se poate, fac tichet că mi-a fost spart contul, și aproape în același timp făptașul face și el tichet cu titlul «vreau să-mi închid contul». Practic eram amândoi logați pe cont fără nicio posibilitate de a-l da afară, de ce? Simplu”, a scris acesta pe rețeaua de socializare Reddit, potrivit adevarul.ro.

Planul hackerului, dus la bun sfârșit, chiar sunt ochii tânărului păgubit

Tânărul a mai explicat faptul că, după ce a intrat în cont cu numărul de telefon, a primit cod unic de logare pe WhatsApp, nu SMS obișnuit, ca înainte. Fără o parolă, tânărul nu s-a putut deconecta. Lucrul care l-a mirat cel mai tare pe acesta este cum a reușit hackerul să facă rost de codul unic primit de tânăr  pe WhatsApp.

„Interesant este că am sunat la Auchan și i-am rugat să nu dea comanda căci este o greșeală. Doamna m-a asigurat că rămâne acolo și că nu pleacă. Peste o oră văd că a mea comandă este în curs de livrare și o sun din nou pe doamna de la Auchan. Foarte speriată îmi spune că o colegă a dat comandă și nu are ce să facă.

Ce este și mai interesant e că atunci când sunam la curier din aplicație îmi răspundea un curier care nu avea nicio treaba cu comandă mea. Curierul pe care nu-l puteam contacta ajunge la adresa infractorului (incredibil, știu). Mă sună din nou doamna de la Auchan și-mi spune că a dat de curier și că l-a rugat să aducă comanda înapoi, să facă ea retur.

Problema mea e că idiotul (curierul) a dat comanda completă (evident nu a înmânat-o făptașului), de frică să nu-i scadă ratingul, iar acum stau într-un chat cu Alfred, botul de la Bolt și aștept să îmi rezolve cineva problema. O dimineață cel puțin interesantă”, a scris tânărul, care a înregistrat pagube de 600 de lei și a cerut sfaturile internauților pentru a-și rezolva problema.

Sfaturi din partea internauților

Postarea tânărului s-a viralizat rapid, iar mai multe persoane au empatizat cu acesta, spunând că s-au confruntat cu situații similiare în trecut. Unii români au încercat să ofere și sfaturi practice.

„Ce poti face acum: Închide cardul, schimbă parolele peste tot (inclusiv mail), baga 2fa, password manager (nu mai pune o parolă peste tot). Poți să începi în a verifica pe câte device-uri e conectat Whatsapp-ul în faza inițială și începe în a te deconecta de pe toate. Sfat pentru viitor: Încearca să îți creezi 2 carduri (unul primar unde ai banii, unul secundar – de regula virtual, pe care-l folosești la orice online). Acel card secundar e mai mereu gol, când ai nevoie îl alimentezi și după faci cumpărăturile instant”, scrie într-unul dintre comentarii.