La blocurile de ancoraj ale celebrului Golden Gate de România au fost descoperite microfisuri. Acestea au apărut după ce s-a aflat de șuruburile nestrânse la parapeții de proiecție și asfalt deformat pe sensul spre Brăila, care a trebuit să fie de două ori frezat și înlocuit.
Noile probleme la Podul de la Brăila au fost descoperite la o inspecție a echipei de consultanță, care a întocmit raport de neconformitate, în zidurile camerelor exterioare, de protecție, ale blocului de ancorare. Problema a fost recunoscută chiar de constructor.
“Microinfiltrațiile sunt cauzate în primul rând din contactul direct din teren permeabil cu prezența apei Dunării și structura în sine. Zona unde s-au găsit microinfiltrațiile sunt pe zidul de incintă, adică zona internă, structurală, nu este afectată”, a declarat Alessandro Minitti, project manager Webuild Pod Brăila.
“Nu sunt fisuri catastrofale, sunt superficiale, cele mai multe. Nu sunt crăpături în care să-ți bagi degetul. Plus că este umiditatea, ca într-un beci”, a precizat Ionuț Ciurea, vicepreședinte și director executiv Asociația ProInfrastructura, pentru Gândul.
Pentru a nu exista umiditate în astfel de spații, de la inaugurarea din iulie a fost pornită instalația de climatizare, pentru a menține umiditatea la cel mult 40%. Situația din camerele exterioare ale blocurilor de ancorare ale Podului de la Brăila nu este însă una apărută de curând. Însă, susține reprezentantul CNAIR, constructorul nu a ales de prima dată soluția cu acest timp de rășină.