Pasajul Lujerului, Pasajul Obor și podul de pe București-Ploiești sunt într-o stare mai rea decât planșeul din Piața Unirii, conform expertizei de rezistență, a declarat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, joi, într-o conferință de presă.
„Ce este planșeul Unirii? Este acel capac care este deasupra Dâmboviței, de la Hanul lui Manuc până când revedem Dâmbovița la suprafață, și care are o lățime de 15 metri, ne imaginăm, deasupra cursului apei. El are două componente, una de aici, de la Hanul lui Manuc, până la pasaj și a doua este pasajul rutier nord-sud subteran pe care îl cunoaștem. Bucata de pasaj care este prin parc și până la podul de la Hanul lui Manuc este din anii `30. Cea pe care se sprijină pasajul rutier este din anii `80”, a declarat Nicușor Dan.
„Pentru moment nu avem, sau cel puțin nu ne-au fost transmise nouă, aici, la Primăria Capitalei, nu ne-au fost transmise decât expertize de rezistență pentru bucata de sub parc, nu și pentru cea de sub pasajul rutier. Noi anticipăm, fără să avem vreo expertiză, că degradarea din pasaj nu este la nivelul degradării din parc, deci noi anticipăm că nu va fi nevoie de blocarea traficului prin pasaj, care este cel mai uzitat”, a adăugat edilul.
„În normativul de rezistență pe poduri și pasaje există cinci categorii, categoria 1 – cea mai bună, categoria 5 – cea mai rea, categoria 4 se numește «nesatisfăcător» și categoria 5 este un fel de mai mult decât nesatisfăcător. E punctaj. Planșeul din Piața Unirii este categoria a 4-a, așa cum spune expertiza de rezistența, este categoria a 4-a cu un punctaj mai apropiat de categoria a 3-a decât de categoria a 5-a. Deci în momentul acesta Pasajul Lujerului, Pasajul Obor și podul de pe București-Ploiești, care sunt în categoria a 5-a, sunt mai rele decât planșeul din Piața Unirii”, a continuat primarul general al Capitalei.
„Primăria Sectorului 4 ne-a depus o documentație pentru autorizație, ne-a depus mai întâi o documentație pentru un certificat de urbanism, pe care l-am dat pe 2 sau 3 septembrie, prima zi din septembrie lucrătoare, și ne-a depus documentația pentru autorizație, numai că este o inadvertență în documentația pe care dumnealor au depus-o. Precizez că cererea de autorizare se referă, din nou, la bucata de sub parc, nu și la pasajul rutier”, a adăugat Nicușor Dan.
„Pentru că dumnealor cer să emitem o autorizație în regim de urgență și legea spune că autorizațiile în regim de urgență se emit doar dacă expertul spune că e pericolul public – nu există asta în expertiză – și doar pentru chestiuni punctuale, nicidecum pentru o lucrare așa de mare, de 600-800 de metri. Le-am comunicat asta”, a mai spus primarul general.