O navă, ce urma să ducă 16.500 de oi spre Arabia Saudită, a fost reținută în Portul Midia. ANSVSA a alcătuit o celulă de criză și desfășoară verificări intense pentru a evita o nouă tragedie (VIDEO)

Publicat: 30 11. 2019, 16:13

O navă, care ar fi trebuit să transporte 16.500 de oi spre Arabia Saudită, a fost oprită în Portul Midia și va fi reținută acolo 72 de ore, pentru că, în urma controalelor, s-a constatat că erau condiții precare pentru hrana animalelor de la bord, potrivit digi24.ro.

Vestea vine în contextul în care, în Portul Midia, a fost constituită o celulă de criză la nivelul ANSVSA, după ce nava Queen Hind s-a răsturnat, alături de cele 22 de persoane și cele circa 14.000 de oi de la bord, provocând o adevărată tragedie – fără victime umane, totuși.

Au fost suplimentate echipele de medici veterinari oficiali care verifică îmbarcarea pe nave a animalelor din Postul de Inspecție la Frontieră Constanța Nord, cu câte 5 medici veterinari din cadrul DSVSA Constanța, anunţă ANSVSA.

Vineri, au fost supuse controlului sanitar veterinar două nave care intenționau să transporte animale către Arabia Saudită.

La una dintre nave, autorizată sanitar veterinar pentru transportul animalelor de către DSVSA Constanța, inspectorii au depistat neconformități „privind echipamentele necesare asigurării bunăstării și trasabilitatea animalelor”.

Așadar, ambarcațiunea trebuia să transporte 16.500 de ovine spre Arabia Saudită. La momentul controlului, doar jumătate dintre acestea erau deja încărcate. Ei, bine, echipele de control au ajuns la concluzia că nu toate boxele erau dotate cu un număr corespunzător de jgheaburi de adăpare. De asemenea, cantitatea de furaje încărcată era insuficientă față de cea necesară.

„Pentru evitarea stresului, animalele aflate la bordul navei rămân cazate în condiții de bunăstare. Serviciile veterinare supraveghează ca personalul navei să asigure hrănirea și adăparea acestora. Animalele vor fi menținute pe navă până la remedierea neconformităților constatate, dar nu mai mult de 72 de ore”, potrivit ANSVSA, care a decis reținerea ambarcațiunii.

Celula de criză a primit atribuții suplimentare care privesc monitorizarea exporturilor navale, respectiv afluirea animalelor către punctele de ieșire unde acestea se îmbarcă, graficul de sosire/plecare ale navelor în port, controalele efectuate de către serviciile veterinare la îmbarcarea animalelor în vederea transportului.