Noi imagini cu nava Queen Hind, adusă la mal după patru luni de când s-a răsturnat în Portul Midia. Operaţiunea a fost una extrem de dificilă, a transmis compania care s-a ocupat de repunerea vasului pe linia de plutire. Următorul pas va fi scoaterea cadavrelor de animale aflate încă la bord, informează B1 TV.
Pentru readucerea la mal a navei Queen Hind, compania GSP a folosit cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre şi mai multe barje. Peste 100 de angajaţi ai companiei, printre care şi 20 de scafandri, au lucrat non-stop pentru repunerea navei pe linia de plutire.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
„Nu a fost o operațiune ușoara. Am readus pe linia de plutire o navă cu o lungime comparabilă cu un teren de fotbal. Vorbim despre o operațiune deosebit de complexă, pe care GSP a reușit să o finalizeze, fără incidente, într-un timp record, raportat la alte proiecte similiare”, a declarat preşedintele GSP, Gabriel Comănescu.
Compania GSP demarează acum faza doi a planului agreat cu partenerii săi de la Portul Constanţa.
„Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiţii de siguranţă atât pentru personalul implicat, cât şi pentru mediu, se va desfăşura în colaborare strânsă cu autorităţile locale şi naţionale cu atribuţii în acest sens”, spun reprezentanţii companiei.
Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat. De asemenea, câteva sute de oi au fost scoase vii din navă în primele zile după accident.
Pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu Grup Servicii Petroliere contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului.