NASA răspunde informațiilor vehiculate despre asteroidul „pierdut” în 2007, FT3, care ar putea lovi Pământul în 2024

Sursa foto: Pixabay

Mai multe instituții de știri au anunțat că Pământul ar putea fi lovit în 2024 de un asteroid „pierdut” în 2007. Potrivit rapoartelor, dacă asteroidul 2007 FT3 ar lovi Pământul, ar face acest lucru cu o energie echivalentă a 2,6 miliarde de tone de explozibil.

NASA ar fi pierdut urma asteroidului

NASA i-a pierdut urma acestui asteroid și se spune că acesta ar putea să lovească planeta pe 5 octombrie 2024. Deci, având în vedere că toate acestea nu sună (pentru a folosi un termen tehnic) „chiar grozav”, ce se întâmplă cu adevărat?

FT3 este un asteroid real, observat pentru prima dată în 2007 și se află pe Tabelul de risc al sentinelelor NASA al obiectelor care ar putea avea impact asupra Pământului. Este, de asemenea, un asteroid „pierdut”, deoarece a fost văzut doar 1,2 zile înainte de a dispărea de pe radarul NASA.

Deși asteroidul de 314 metri a devenit prea îndepărtat și nu a mai fost văzut de atunci, a fost observat în 14 puncte ale arcului său în aceste două zile, permițând astronomilor să-i calculeze orbita și să caute potențiale coliziuni între Pământ și acesta.

Făcând acest lucru, Centrul NASA pentru Studii de Obiecte Aproape de Pământ a identificat 89 de impacturi potențiale, inclusiv unul pe 5 octombrie 2024.

Deși poate suna puțin alarmant, situația nu este deloc gravă. Un punct potențial de impact, sau atunci când asteroidul ar fi trebuit să fie cel mai aproape de Pământ, a avut loc în 2019. Însă nu s-a întâmplat nimic.

NASA se concentrează pe obiectele din spațiu mai mari de 140 de metri

NASA și alte observatoare urmăresc orbitele obiectelor descoperite în Sistemul Solar, concentrându-se în mod special pe „obiectele din apropierea Pământului” și mai mari ca dimensiuni (peste 140 de metri), care ar putea provoca impact nimicitor în cazul în care s-ar lovi de Pământ.

Până acum, astronomii au reușit să prezică orbitele obiectelor cunoscute până la aproximativ 100 de ani în viitor. Vestea bună este că „niciun asteroid cunoscut mai mare de 140 de metri nu are șanse semnificative să lovească Pământul în următorii 100 de ani”, potrivit NASA.
Despre asteroidul FT3, NASA și-a reiterat răspunsul.

„Nu se cunosc amenințări de impact de asteroizi asupra Pământului în niciun moment în următorul secol. NASA și partenerii săi urmăresc cu atenție deosebită cerul pentru a găsi, urmări și clasifica asteroizi și obiecte apropiate de Pământ (NEO), inclusiv pe cele care se pot apropia de Pământ”, a declarat un purtător de cuvânt al NASA pentru The Standard.

„O notă importantă aici este că oamenii de știință definesc asteroizii care se află la 30 de milioane de mile de orbita Pământului ca fiind aproape. Cu cât un asteroid este mai mare, cu atât este mai ușor de găsit pentru experții noștri în apărarea planetară, ceea ce înseamnă că orbitele lor în jurul Soarelui sunt de obicei foarte bine cunoscute și înțelese de ani sau chiar decenii.”

`