‘MUNTELE NU E MALL!’ Mesaj DUR pentru turiști: ”Între siguranța și banii dvs, alegem siguranța. Nu ne mai înjurați. Noi suntem de aici, deloc obișnuiți cu agresivitatea urbană”

Publicat: 29 01. 2019, 14:40

Reprezentanții gondolei din Sinaia transmit turiștilor un mesaj în care atrag atenția că “muntele nu e mall”.

“Dacă condițiile sunt improprii nu transportăm oameni sus doar pentru profit. Între siguranța și banii dvs, alegem siguranța”, spun aceștia.

Specialiștii fac apel la toleranța oamenilor atunci când aleg să-și petreacă weekendul la munte și fac o listă de reguli atunci când oamenii apelează la gondolă, telescaun sau când schiază pe pârtiile din Sinaia.

De asemenea, aceștia amintesc de injuriile care le sunt aduse personalului, total nejustificate, și precizează că defecțiunile tehnice fac parte din rescurile muntelui.

“Dacă doriți schi indoor, se practică în Dubai.”

Redăm mai jos comunicatul integral

„Avem zăpadă pe munte cum n-am mai avut de ani buni.
Avem pârtii amenajate incredibil de bine.
Am avut o mică avalanșă zilele trecute și nimeni nu a pățit nimic.

Am avut condiții meteo extreme și evacuări și totul s-a terminat cu bine. Organizarea procesului de evacuare a putut fi făcută și pentru că publicul a reacționat. A scris aici. Ne-a dat informații. Ni s-au furnizat date și numere de telefon. Am sunat și ne-am coordonat. Mult mai bine decât dacă acest instrument nu ar fi existat.

Muntele nu e Mall. Muntele e aprig și dur și nu se lasă controlat. Sus bate vântul, viscolul, ploaia înghețată sau ninge abundent și îngroapă stații, balize, garduri.

Administrăm un domeniu schiabil frumos dar dificil și câteva instalații.
Nu putem da drumul la instalații dacă pârtiile nu sunt asigurate și amenajate.

Dacă condițiile sunt improprii nu transportăm oameni sus doar pentru profit. Între siguranța și banii dvs, alegem siguranța.

Dar Sinaia pe vreme rea nu este pentru începători.
Sinaia este cel mai complex dar și cel mai dificil domeniu schiabil din România.

Vă rugăm nu ne mai înjurați.

Vă rugăm nu ne mai agresați personalul de la casierii. Doamnele noastre cedează nervos când se urlă la ele pentru că nu merge gondola. Nu ne place să ne vedem colegii plângând și NIMIC nu scuză cuvintele pe care ele le aud. Noi suntem de aici, deloc obișnuiți cu agresivitatea urbană. Gondola nu merge dintr-un motiv întemeiat, iar niște oameni lucrează la remedierea problemei. Se întâmplă să fie un senzor, o piesă care trebuie schimbată, o pană de curent sau condiții meteo extreme.

Schiul vine la pachet cu o serie de riscuri și responsabilități. Dacă doriți schi indoor, se practică în Dubai. Peste tot în lumea asta instalațiile de altitudine pot avea dificultăți meteo sau tehnice. Nu e vina nimărnui. Informați-vă! Ajutați-vă! Distribuiți informații.

Vă rugăm vorbiți frumos cu personalul tehnic. Dacă nu se poate frumos, măcar civilizat.

Vă rugăm respectați indicațiile noastre, nu vorbim ca să nu tăcem.

Vă rugăm, când e coadă, nu mai intrați câte trei în gondolă sau câte doi în scaun. Se plătește locul, nu gondola. Gondola are 8 locuri, dacă intră doar 3, coada crește.

Vă rugăm respectați dificultatea pârtiilor.
Dragi monitori de schi, vă rugăm să nu mai coborâți grupuri de începători pe pârtii intermediare.

Vă rugăm nu mai staționați pe mijlocul pârtiei. Dacă cădeți vă rugăm eliberați mijlocul pârtiei cât mai rapid.
În zonele înguste (dar nu numai) vă rugăm adaptați-va viteza și lăsați loc de depășire.

Azi avem revizie tehnică până la 12.00.”, scrie ]n comunicatul postat pe Facebook.