Muncitorii de la autostrada Sibiu-Pitești nu mai vor să lucreze pentru 5.000 de lei pe lună, iar firma este obligată să caute alți oameni în străinătate care să continue lucrările.
Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești nu va fi finalizat la timp din cauza lipsei forței de muncă. Muncitorii nu mai vor să lucreze pentru 5.000 de lei pe lună, iar firma caută alți oameni în străinătate, cu precădere în Asia, informează Cancan.
Managerul de proiect a menționat că „forța de muncă din România este o problemă”, iar angajările vor începe din luna februarie.
„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare. Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, a declarat managerul de proiect.
Cu toate acestea, nu este singurul sector de drum care întâmpină astfel de probleme. Aceeași situație este și la tronsonul 5 al aceleiași autostrăzi. Aici, lucrează doar 47 de muncitori străini, majoritatea fiind din Vietnam. Se estimează că până la 1 iulie 2024 vor lucra 1.000 de persoane pe acest tronson, dintre care 150 vor fi din Asia.
Constrcutorul tronsonului 5 a transmis că sunt foarte mulți oameni care nu vor să lucreze pentru banii pe care îi primesc lunar pentru munca de șantier. El subliniază că prefer să traiască din ajutorul social pe care îl primesc și nu vor să muncească pentru 5.000 de lei pe lună.
„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe şantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000 de lei salariu. Şi asta în condiţiile în care şantierul e la doar câţiva kilometri de locuinţele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca”, spunea constructorul tronsonului 5.