”Golden Gate-ul” românesc dă serios bătăi de cap. În mai puţin de un an de la inaugurare, pe podul peste Dunăre de la Brăila au apărut fisuri, tasări şi reparaţii. Mai mult, oamenii reclamă acum că TIR-urile le distrug casele deoarece lucrările la şoseaua alternativă, care ar trebui să preia traficul greu, au o întârziere de trei ani. Cel mai devreme, drumul s-ar putea deschide la toamnă.
Sute de camioane străbat zilnic micul oraş Măcin, de când s-a deschis podul peste Dunăre.
„Nu putem să ne odihnim. Şi noaptea, pe la 1-2, la fel. Am o bucătărioară lângă poartă, peretele crăpat de sus până jos”, a spus un bărbat, pentru Observator News.
– Din cauza TIR-urilor?
– Din cauza la TIR-uri!
„Zguduie casele, zici că vine cutremurul”, s-a plâns o bătrână.
Șoferii de TIR-uri, însă, nu au pe unde să treacă deoarece ruta alternativă nu e încă gata. Este vorba despre 13 kilometri de la coborârea de pe pod până la Jijila, un drum de legătură ce trebuia să fie finalizat, potrivit termenului contractual inițial, în decembrie 2021. Dar și azi muncitorii lucrează la el.
Noul termen asumat de constructor e octombrie 2024.
Podul de la Brăila va fi recepţionat oficial abia după ce constructorul va remedia problemele şi va finaliza megaproiectul.