Motivul pentru care Pasajul Domnești nu rezolvă problema traficului infernal: „Practic, tot ambuteiajul s-a mutat 1 kilometru mai la nord”
Se pare că șoferii bucureșteni nu sunt mulțumiți de pasajul Domnești inaugurat în urmă cu doar câteva zile.
Cu toate că au așteptat ani de zile până când nodul rutier să fie gata, persoanele care circulau frecvent prin zonă se plâng că traficul este la fel de aglomerat ca înainte.
De ce Pasajul Domnești nu rezolvă problema traficului în zonă
Potrivit fostului consilier în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, problema traficului din acea zonă a fost doar mutată, nu și rezolvată, notează ziare.com.
„La orice situație de acest fel, când se rezolvă situația traficului dintr-o intersecție problema se mută la intersecția următoare. Aici vorbim despre intersecția cu autostrada A1 din Militari. Practic, tot ambuteiajul de la Domnești s-a mutat 1 kilometru mai la nord la acea intersecție.
Problema va fi rezolvată complet în momentul în care se va construi Autostrada de Centură A0- tot inelul- și când pe centura actuală nu vor mai fi intersecții cu capacitate mică de preluare a traficului din toate direcțiile de circulație cum avem la Dragomirești, la intersecția cu A1, cu A2, cea cu DN2. Sunt intersecții care permit virajul la stânga peste două sau chiar peste patru benzi de circulație sau pur și simplu sensuri giratorii care nu mai făceau față, cum era la Mogoșoaia înainte de apariția pasajului.
Pe sud avem pasajele Berceni și Oltenița – Popești Leordeni care se vor rezolva anul viitor. Deci când vor fi astfel de intersecții de capacitate mare la toate nodurile principale, atunci vom avea un trafic decent pe toată centura Bucureștiului. Până atunci, cu fiecare inaugurare, se va muta problema dintr-un punct în altul”, a spus Horațiu Cosma, potrivit sursei citate.
Problema este una mai complexă și ține și de alte realizări
„Vorbim despre un mix de soluții pentru rezolvarea traficului din București și din jurul Capitalei. Trebuie finalizate pasajele de la Popești Leordeni și Berceni, trebuie finalizată autostrada A0. Pe urmă trebuie să venim cu un transport în comun civilizat pentru ca șoferii să își lase mașinile”, a declarat Alex Vîlvoi de la Asociația România Fără Gropi.
Pentru ca șoferii să nu mai ajungă din două benzi, într-o bandă, Alex Vîlvoi explică că „ar trebui ca între Domnești și Berceni și mai departe, între Berceni și Popești Leordeni, să existe două benzi pe sens. Lucrul acesta presupune alte lucrări.
Există spațiu suficient pentru a fi realizate două benzi pe sens între aceste localități, astfel încât ”bulevardul” Centura Bucureștiului, căci nu va fi niciodată mai mult decât un bulevard să fie cu două benzi pe sens”.
„A fost scos din ecuație principalul conflict de trafic”
Directorul-executiv al Asociației Pro Infrastructura (API), Ionuț Ciurea, a specificat totodată, că „probleme va mai fi în zonă pentru că intersecția este foarte tranzitată și vor mai fi niște conflicte de trafic”.
„Ideea a fost să nu fie două fluxuri foarte mari de trafic: Centura și Radiala să nu fie intersectate la nivel cu câte o bandă pe sens. Din acest motiv s-a ridicat Radiala deasupra Centurii. Acum, principalele conflicte de trafic au rămas pe bretele. Când ieși din București și mergi către Autostrada A1 te intersectezi cu traficul când intri pe Centură.
În momentul în care ai foarte mult trafic, ai șanse mari ca breteaua care vine din Prelungirea Ghencea să fie aglomerată în anumite intervale de timp pentru că șoferii trebuie să cedeze trecerea. Însă problemele în ceea ce privește aglomerația în zonă sunt foarte mult reduse față de ce era înainte de realizarea pasajului de la Domnești pentru că a fost scos principalul conflict de trafic din ecuație.
Cu alte cuvinte, dacă până vineri (11 noiembrie n.r), era nevoie de 30-40 de minute, poate mai mult să tranzitezi intersecția, acum nu își ia mai mult de 5-8 minute, chiar dacă trebuie să mergi încet prin girație, chiar dacă ai Cedează Trecerea când intri în girație, chiar dacă, atunci când vii dinspre Prelungirea Ghencea și mergi spre A1 cedezi trecerea când intri pe Centură. Nu o să se meargă cu o super viteză pe acolo pentru că nu este un nod de autostradă în câmp este totuși o intersecție în oraș. Densitatea este foarte mare acolo.
Evident că se putea gândi o soluție de genul acesta dar nu se merită. Aceasta este practic soluția corectă”, a mai adăugat Ionuț Ciurea.
„Este greu de spus când vom avea un trafic decent pe Prelungirea Ghencea”
Cu toate că pasajul a promis să dea o sănătoasă gură de aer în cea mai aglomerată intersecție, cea de la Prelungirea Ghencea, problemele trenează de ani de zile și continuă să se agraveze.
„Ar trebui să nu se mai construiască haotic. Putem rezolva această problemă aplicând legislația, iar acolo unde este cazul să o îmbunătățim. Dacă vom continua să construim haotic și vom avea practic o îngrămădire a populației pe verticală vom continua să avem aceste probleme ba chiar să le agravăm”, a declarat Alex Vîlvoi.
Mai mult decât atât, Horațiu Cosma a venit cu o precizare: „Este greu de spus când vom avea un trafic decent pe Prelungirea Ghencea”.
„Am văzut mania aceasta, în ultimii ani de a dubla un drum de la două la patru benzi și așteptăm să se rezolve ceva ca prin magie. Nu cred într-o rezolvare foarte repede pentru că, din nou, avem problema la intersecții și când volumele de trafic sunt extrem de mari, chiar dacă am avea trei benzi pe sens, tot nu se va rezolva problema.
Acolo cea mai bună soluție ar fi prelungirea liniei de tramvai până la Domnești, un terminal multimodal acolo pentru cei care vin din direcția Domnești sau de pe Centură să își poată lăsa mașina și să meargă cu mijloacele de transport în comun”, a spus Horațiu Cosma, mai notează sursa citată.