Mirabela Dumitrache (CJ Ilfov): Infrastructura, un subiect extrem de important pentru Ilfov. Podul de la Lipia va fi gata mai repede decât s-a prevăzut în contract / Vincențiu Voicu: Aducem drumurile la standardele și traficul de azi (VIDEO)
Mirabela Dumitrache, purtătoare de cuvânt a Consiliului Județean Ilfov, și Vincențiu Voicu, vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov, au vorbit în cadrul Podcastului B1, moderat de Laura Chiriac, despre investițiile făcute de instituție în infrastructura rutieră din județ. Aceștia au susținut că se lucreză intens, zi și noapte, ca drumurile să fie modernizate și adaptate traficului tot mai intens din Ilfov.
Mirabela Dumitrache: Podul de la Lipia va fi gata mai devreme decât s-a prevăzut în contract
„E un alt subiect extrem de important pentru Ilfov. Pe lângă drumurile județene care leagă întregul județ Ilfov de celelalte județe și asigură o conexiune inclusiv până la Vamă, (…) avem lucrări de infrastructură cum ar fi podurile. În curând o să realizăm recepția podului de la Lipia, e un pod extrem de important, la granița dintre Ilfov și Ialomița. (…)
E un proiect derulat extrem de rapid și o să fie gata mai repede decât s-a prevăzut pe contract. Cred că luna vitoare vom face recepția”, a declarat Mirabela Dumitrache.
Aceasta a mai precizat că sunt ajutate și primăriile din județ care cer sprijinul în astfel de lucrări: „Lucrăm când se poate, și noaptea, se lucrează și în weekend în anumite zone, se lucrează în anumite zone chiar și în afara programului, evident că ținând cont de pauzele de care muncitorii au nevoie”.
Vincențiu Voicu: Adaptăm drumurile din Ilfov la traficul tot mai intens
În județul Ilfov se fac lucrări de peste 435 de milioane de lei în infrastructură.
Prioritatea sunt „drumurile cu cea mai mare importanță și cel mai mare trafic. Acolo unde, statistic vorbind, e cea mai mare încărcare, am încercam să aducem la standarde europene și să le lățim unde ne-a permis terenul, (…) apoi, pe etape, drumurile din interiorul localităților. Deci întâi să modernizăm drumurile care fac conexiunea cu Bucureștiul, cu restul județelelor și între localități.
Drumurile au fost proiectate pentru un anume trafic. În cinci ani s-a mărit cam de patru ori numărul de locuitori, ca să vă dați seama de dinamică. Automat traficul, și mașinile, și infrastructura trebuiau să țină pasul. Un drum gândit pentru un anumit tonaj, trafic, încărcare, a trebuit să-l modernizăm, să-l aducem la traficul de azi.
În Ilfov s-a dezvoltat și industria, nu numai locuințele, și automat drumurile alea sunt încărcate și de utilaje cu tonaj mai mare, deci a trebuit să schimbăm categoria drumului și să-l facem la standarde”, a explicat și Vincențiu Voicu.