Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat faptul că constructorul grec care lucrează pe lotul 3 al autostrăzii A0 Sud s-a angajat ca la sfârşitul acestei veri să termine acest tronson, informează Agerpres.
„Eu, zilele trecute, am mers în zonă. E un pic de mobilizare – sigur, nici vremea nu e cea mai potrivită pentru lucrări pe şantier. Am avut o discuţie săptămâna trecută cu conducerea din România şi conducerea din Grecia a acestei companii (Aktor – n. r.), împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Ei s-au angajat ca la sfârşitul acestei veri să termine acest tronson. Şi-au asumat un progres lunar care să-i ducă undeva la sfârşitul acestei veri să fie dat în circulaţie şi acest tronson, care ar lega A1 de celelalte două loturi de pe A0 Sud. Faptul că în primele 7-8 luni ale anului 2023 lucrurile au înaintat foarte bine – şi ştiţi că eram pe punctul de a cere rezilierea – mă face astăzi, când vorbim, să stau în evaluare împreună cu colegii de la CNAIR să vedem dacă se vor ţine de acest termen. Au posibilitatea să se ţină, şi-au luat acest angajament, îmi doresc ca, aşa cum am spus, undeva la sfârşitul verii să se poată circula pe tot A0 Sud”, a precizat Grindeanu.
Totodată ministrul a ținut să precizeze și faptul că la sfârşitul lunii februarie – început de martie se va putea circula până la DN4.
„Probabil, în funcţie şi de vreme, la sfârşitul lunii februarie – început de martie se va circula până la DN4, adică vor termina cei de la Alsim Alarko (lot 2 A0 Sud – n. r.), dacă tot vorbim de A0 Sud – sigur, sunt terminaţi şi ceilalţi 7 kilometri, doar că nu se poate circula fiindcă n-ai de pe lotul 2 – iar ceilalţi 7 – 8 km care ne-ar duce până la DN4, astfel încât să poţi să foloseşti şi primii 8 km, undeva la sfârşitul lunii februarie din ultimele discuţii pe care le-am avut cu cei de acolo – început de martie, în funcţie şi de vreme”, a mai spus ministrul.
Iată cum arătau, la începutul lunii ianuarie 2024, stadiile fizice ale lucrărilor pe cele 3 loturi ale sectorului sudic al A0 (51,19 km): Lotul 1 (Glina – Vidra): 82,93%, Lotul 2 (Vidra – Bragadiru): 99,30%, iar Lotul 3 (Bragadiru – Joiţa): 56,60%.
În ceea ce privește valoarea totală a contractelor finanţate prin fonduri europene nerambursabile (POIM/PT), aceasta ajunge la 2,435 miliarde lei, fără TVA.