Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şi-a prezentat priorităţile rutiere pentru perioada 2015-2016. Ocazie cu care s-a lăudat din nou, pe hârtie ce-i drept, că va construi 250 de kilometri de autostradă până în 2016. Comarnic Braşov, Sibiu-Gorj sau Sebeş-Turda sunt doar câteva din promisiunile lui Ioan Rus. Aceleaşi pe care le-am auzit şi acum câţiva ani din gura ministrului Transporturilor anterior, Dan Şova. În loc să construiască autostrăzi, cei doi şi-au pasat practic promisiunile de la unul la altul.
Printre priorităţile ministrului Ioan Rus în infrastructura rutieră pentru următorii ani se numără Autostrada Comarnic-Braşov, Sibiu-Nădlac, dar şi o serie de drumuri express. În total, sute de kilometri de autostradă. Binenţeles, pe hârtie deocamdată.
„În documentul de implementare vom avea de făcut în următorii ani 725 de km de autostradă, 184 km de autostradă fazată, 1.800 km drumuri express în valoare totală de 28 miliarde euro. În 2016 cu siguranță finalizăm și vom putea circula pe Sibiu-Nădlac, 100% vom putea circula pe Cluj-Borș”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Ioan Rus promite în Masterplan şi că în perioada 2015-2016 va rezolva toate problemele de trafic din zonele critice.
„Vom putea circula pe Târgu Mureș-Cluj, Târgu Mureș-Făgăraș, Sibiu-Făgăraș, Făgăraș- Brașov in situatia in care vom fi extraordinar de activi, dacă nu în 2017, dar cu certidutine vor fi primele autostrăzi, încă 250 km de autostradă, în 2016 legate. Toată circulația din Moldova vine pe Vatra Dornei de la Iacobeni. De fapt am băgat în maximă urgență această zona. Vișeu de Sus spre Halmeu astfel încât să rupem circulația în 2: o parte se duce la Bistrița, Dej, Cluj, unde se circulă bară la bară până în Gorj și o parte din ea să o transferăm la Halmeu”, a mai spus Ioan Rus.
La fel de optimist se arăta şi Dan Şova pe vremea când era ministrul Transporturilor. De altfel, prin transferul de portofoliu s-a făcut practic mai mult un transfer de promisiuni decât unul de atribuţii.
Chiar dacă Ioan Rus se laudă că este pentru prima oară când România are un document strategic pentru infrastructură, Masterplanul este criticat în termeni duri de fostul ministru al Transportuilor, Anca Boagiu.
„Ponta a lansat un fir de pai de care să se agațe pentru a-și conserva poziția de premier. Nu un Master Plan. PNL nu își va asuma niciodată așa-zisul plan, numit mincinos Master Planul General în Transporturi, care este, practic, planul de salvare politică și financiară al lui Victor Viorel Ponta Ponta și al baronilor locali ai PSD”, este de părere Anca Boagiu.